ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תקנות כהנא נאכפות

מינויי נשים: היועמ"שית נזפה במליכאלי - נציגו התחייב למכסות

במהלך הדיונים על מינוי ראשי מועצות, היועמ"שית של המשרד לשירותי דת מתחה ביקורת על השר מטעם ש"ס - וטענה שהוא לא ממנה נשים באופן ייצוגי, כפי שמחייבות תקנות כהנא • בתגובה, מנכ"ל משרדו התחייב למכסות: "תהיה קביעה של יעד" | כל הפרטים בפרסום ראשון

מינויי נשים: היועמ"שית נזפה במליכאלי - נציגו התחייב למכסות
השר מיכאל מלכיאלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי מתכוון למנות נשים כממונות כראשי מועצות דתיות על פי מכסות, זאת לאחר נזיפה שקיבל בנושא מהיועצת המשפטית של משרדו.

במהלך אחד מהדיונים על ממונים במועצות הדתיות בשבוע שעבר, העירה היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת עו"ד גלית קליין על כך שעד כה במינוייו של השר מלכיאלי אין ייצוג הולם לנשים - כפי שמחייבות תקנות השר לשעבר מתן כהנא.

"התקנות מחייבות את היום את השר הממנה לתת ייצוג הולם לנשים. אולם, כאשר השר לא נותן ייצוג הולם לנשים אנו מבקשים נימוק לכך", אמרה היועמ"שית. היא הודיעה כי "המינויים שנערכו ע"י השר כהנא אינם נספרים באחוז הייצוג ההולם של השר מלכיאלי".

ח"כ מתן כהנא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

היועצת, לפי הפרוטוקול מאותו דיון, סיפרה שבלשכת השר השיבו לה בתגובה לפנייתה כי הלשכה "עדיין לומדת את התקנות החדשות", ושהשר "מנסה לאתר נשים כך שהם יתנו לכך את הדעת במינויים הבאים".

מנכ"ל המשרד יהודה אבידן, שמונה לאחרונה על ידי מליכאלי, לא הסתפק בתגובה מהלשכה - והודיע כי בשם השר כי הוא מתכוון לקיים את התקנות ולמנות גם נשים במועצות הדתיות. "בכוונתו לדאוג שבאופן כללי הייצוג ההולם לנשים יישמר".

"תהיה התחייבות למינוי נשים באופן שישמור על הייצוג ההולם, תוך קביעה של יעד מסויים כפי שיקבע עם היועמ"שית, ואנו נעמוד ביעד הזה", הודיע המנכ"ל, תוך שהוא מאשר שהמינויים של השר הקודם כהנא לא יכללו ביעדים.

אבידן לצד השר מלכיאלי | צילום: בועז אופנהיים, לע"מ.

"אין צורך להתייחס לשאלת הייצוג ההולם בכל מינוי ומינוי, שעה שבכוונתו לעמוד ביעדים בכלל המכסה", הוסיף. לאור דבריו, היועמ"שית אישרה את המינויים של הממונים במועצות הדתיות - בתקווה שתראה את יישום היעדים והמכסות לנשים, כפי שנציגו של השר מליכאלי הודיע.

מתן כהנא מיכאל מלכיאלי המשרד לשירותי דת משרד הדתות יהודה אבידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד