ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כמעט שנה למלחמה

קטסטרופה: זה מניין החיילים הרוסים ההרוגים והפצועים באוקראינה

מניין המתים הגואה של חיילים רוסים נותן תובנה קודרת לגבי הטקטיקות הרוסיות. מוסקבה שולחת טירונים לא מאומנים, כולל אסירים לקווי החזית במזרח אוקראינה, כדי לסלול את הדרך ללוחמים מנוסים יותר, כך אומרים גורמים רשמיים בארה"ב ובעלות בריתה

קטסטרופה: זה מניין החיילים הרוסים ההרוגים והפצועים באוקראינה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

מספר החיילים הרוסים ההרוגים והפצועים באוקראינה מתקרב ל-200,000, הפלישה של הנשיא ולדימיר פוטין היא קטסטרופה, כך על פי גורמים אמריקאים ומערביים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

גורמים הרשמיים מציינים כי קשה להעריך את מספר הנפגעים, כי רוסיה לא מעדכנת את מספר ההרוגים והפצועים במלחמה, הגורמים אומרים שהמתים כתוצאה מהלחימה בעיר באחמוט שבמזרח אוקראינה ובסביבתה, הגדילו את הקטסטרופה למחיר כבד יותר.

מוסקבה נואשת לניצחון גדול בשדה הקרב ורואה בבאחמוט את המפתח לכיבוש כל אזור דונבאס המזרחי, הצבא הרוסי שולח טירונים לא מאומנים ואסירים לשעבר לקו החזית, היישר אל נתיב ההפגזה האוקראינית. התוצאה, אומרים גורמים אמריקאים, הייתה מאות חיילים שנהרגו או נפצעו ביום אחד.

אנליסטים ברוסיה טוענים כי אובדן החיים אינו מרתיע את מטרות המלחמה של פוטין. אין לו אופוזיציה פוליטית בבית והוא הגדיר את המלחמה כסוג מאבק שאיתו התמודדה המדינה במלחמת העולם השנייה, כאשר יותר מ-8 מיליון חיילים סובייטים מתו. פקידים אמריקאים אמרו שהם מאמינים שפוטין יכול לסבול מאות אלפי קורבנות באוקראינה, אם כי מספרים גבוהים יותר עלולים להחליש את תמיכתו הפוליטית.

ההערכה הציבורית האחרונה של ממשל ביידן לגבי הנפגעים הגיעה בנובמבר האחרון, כאשר הגנרל מארק מיילי, יו"ר המטות המשולבים, אמר כי יותר מ-100,000 חיילים מכל צד נהרגו ונפצעו מאז תחילת המלחמה.

אך גורמים בכירים בארה"ב אמרו בסוף השבוע כי הם מאמינים שהמספר של רוסיה קרוב יותר ל-200,000. המספר הזה, תוך 11 חודשים בלבד, גבוה פי שמונה מהקורבנות האמריקאים בשני עשורים של מלחמה באפגניסטן.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד