ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"בחירות שנויות במחלוקת"

תוך כדי הביקור: חברו הקרוב של נתניהו הודח

בזמן שהוא מלווה את ראש הממשלה נתניהו בביקורו בפריז ובפגישותיו עם אנשי עסקים צרפתיים, החליטה המועצה החוקתית של צרפת להדיח את מאיר חביב מחברותו בפרלמנט הצרפתי בצעד דרמטי. חביב נחשב למקורבו של נתניהו, והוא משמש כאיש קשר בינו לבין הממשל הצרפתי

מאיר חביב לצד נתניהו בפריז
מאיר חביב לצד נתניהו בפריז צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מבוכה למשלחת הישראלית בפריז: בזמן שהוא מלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בעיר ובפגישתו עם אנשי עסקים צרפתיים, קיבלה המועצה החוקתית של צרפת החלטה המבטלת את בחירתו המחודשת של מאיר חביב לפרלמנט הצרפתי.

הסיבה להחלטה של המועצה החוקתית היא הפרה של קוד הבחירות הצרפתי, בשל קריאתו של חביב לרבנים ונבחרי ציבור ישראלים לסייע לו בניסיונו להיבחר לפרלמנט הצרפתי.

בהודעה מטעם המועצה החוקתית נמסר כי "המועצה החוקתית מסיקה כי אי-סדרים ותמרונים אלו היו, לאור ההבדל בקולות שהיו בסיבוב השני, בעלי אופי שהשפיע על כנות ההצבעה. לכן היא מבטלת את הבחירות השנויות במחלוקת".

מאיר חביב הוא ידיד קרוב של ראש הממשלה נתניהו, עוד מראשית שנות התשעים והוא משמש כאיש קשר בינו לבין ראשי הממשל הצרפתי. בביקוריו השונים של נתניהו בצרפת נוהג חביב ללוותו, וראש הממשלה הישראלי אף תיאר את חיבתו לחביב ויחסיו הקרובים איתו בשורות ארוכות בספרו האוטוביוגרפי.

חביב מכהן מאז שנת 2013 כציר בפרלמנט הצרפתי מטעם מפלגת המרכז הליברלית, ובעבר שימש כסגן יו"ר הקריף - ארגון הגג של קהילות צרפת השונות.

מאיר חביב בנימין נתניהו פרלמנט צרפתי צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד