ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הפיצוץ במסגד

המחבל לבש מדי משטרה, התפוצץ והרג 100 שוטרים

המחבל שהתפוצץ ביום שני האחרון במסגד בעיר פשאוואר שבפקיסטאן השתמש במדי משטרה. הוא הצליח להיכנס לאזור של השוטרים, שם התפוצץ והביא למותם של כ-100 שוטרים ולפציעתם של כ-150 נוספים

המחבל לבש מדי משטרה, התפוצץ והרג 100 שוטרים
זירת הפיצוץ צילום: צילום מסך

המחבל המתאבד שהתפוצץ ביום שני האחרון במסגד בפקיסטן, נכנס דרך השערים הראשיים של האזור המאובטח בו נמצא המסגד כשהוא לבוש מדי משטרה. מפקד המשטרה, מועזאם ג'ה אנסארי, אמר שיש בידיהם תיעוד ממצלמות אבטחה ונראים תנועותיו האחרונות של האיש, והם "מחפשים את רשת הטרור" האחראית".

הפיצוץ ביום שני - אחד הפיגועים הקטלניים ביותר בפקיסטן מזה שנים - התרחש במסגד באזור משטרתי בעל אבטחה גבוהה בשם "קווי המשטרה". לפחות 100 בני אדם נהרגו, רובם שוטרים וכ-150 נוספים נפצעו.

השוטרים לא בדקו את המחבל מכיוון שהם הניחו שהוא אחד מהם, אמר המפקד אנסארי. "אני מודה שזו הייתה טעות ביטחונית. האנשים שלי לא יכלו לעצור את זה, זו אשמתי". הוא הסביר שהמשטרה הצליחה לאתר את הדרך של המחבל עם האופנוע מלפני התקיפה באמצעות מצלמות אבטחה.

כשהאיש החנה את האופנוע שלו, הוא היה במדי משטרה וחבש קסדה. לאחר שנכנס למתחם, שאל המחבל שוטר היכן המסגד. מר אנסארי העומד בראש המשטרה במחוז ח'יבר פאחטונקווה בפקיסטן - הוסיף כי נמצאו חומרי נפץ במעיל המתאבד.

לדבריו, נעשה שימוש ב-10-12 ק"ג של חומרי נפץ מסוג TNT בפיצוץ, מה שגרם לקריסת גג המסגד על מאות שהתפללו בבניין. המשטרה לא מאמינה שהאיש היה "זאב בודד", וטוענת כי יש מאחוריו רשת שלמה. הטענה לפיה ארגון הטאליבן הפקיסטני ביצע את הפיגוע ביום שני האחרון, הוכחשה על ידי הארגון.

פיגוע טרור פקיסטן הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד