ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
אוספות מידע על המשתמשים

מפחיד: אפליקציות מתחזות נמצאות בחנויות הרשמיות

לפי מחקר של top10vpn, יש מי שכבר מנצל לרעה את הפופולריות של ChatGPT ומפיץ אפליקציות זדוניות שמטרתן לאסוף את המידע של המשתמשים

מפחיד: אפליקציות מתחזות נמצאות בחנויות הרשמיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הפופולריות הגדולה סביב ChatGPT מגיעה גם לחנויות האפליקציות הרשמיות של App store ו-Google Play. כמו שאנחנו יודעים האקרים לעולם אינם נחים ותמיד מחפשים את הדרך הבאה להשיג את המידע שלנו.

כעת לפי חוקרים של top10vpn מתברר כי לחנויות האפליקציות הרשמיות הצליחו להיכנס לאחרונה אפליקציות שמתחזות לשירות החינמי (נכון לעכשיו) כאשר למעשה הן אוספות נתונים של המשתמשים ושולחות אותם לשרתים מרוחקים.

במכשירי אנדרואיד, לאחת האפליקציות שנותחו על ידי חוקרים יש יותר מ-100,000 הורדות, עוקבות ומשתפות נתוני מיקום עם אמזון וכו' ואפליקציות אחרות ביקשו הרשאות להקלטת אודיו, כך לפי hackread.

בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי: ChatGPT התפוצץ בפופולריות והוא יכול להתמודד עם כמעט כל שאלה שנציג לו. עם זאת, מכיוון ששירות הבינה המלאכותית נגיש רק מדפדפן אינטרנט מבלי לספק אפליקציה נוחה לנייד, ישנם גורמים שכבר הסיפוק לנצל זאת ותכננו מספר אפליקציות שמשתמשות לרעה בטכנולוגיה כדי ליצור אפליקציות משלהם.

חלק מהאפליקציות מבקשות מהמשתמשים ליצור מנוי ואף עשויות לאסוף נתוני משתמשים ומכשירים. חשוב כי אנשים יהיו מודעים היכן וכיצד יישומים אוספים ומנתחים לעתים קרובות נתונים אישיים. כאשר המידע שלנו שווה המון ומעניין לא מעט גורמים, עלינו להזכיר למשתמשים כי חשוב שיגנו על המידע הרגיש שלהם.

אפליקציות זדוניות חנות אפליקציות התחזות חברת ESET top10vpn ChatGPT

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד