ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ילמדו על גזענות

התוכנית נגד אנטישמיות: סטודנטים יגיעו לאתרי פיגועים

צרפת מקדמת ביקורים של סטודנטים באתרי פיגועים שעשויים לכלול אתרי שואה ואתרי הנצחה על טרור ואנטישמיות כמאבק נגד אנטישמיות. התוכנית תכלול תערוכות נודדות על אנטישמיות וגזענות, חלקם מהתערוכות יוקמו גם בבתי הספר

התוכנית נגד אנטישמיות: סטודנטים יגיעו לאתרי פיגועים
משטרת צרפת, אילוסטרציה צילום: Pixabay

ממשלת צרפת עדכנה את תוכניתה למלחמה באנטישמיות ובגזענות, שתחייב את המורים לקבל הכשרה בנושא, התוכנית להביא את כל תלמידי בית הספר הצרפתים לבקר באתר של תקרית אנטישמית או גזענית.

ביקורים אלה עשויים לכלול אתרי שואה, ותערוכות נודדות על אנטישמיות וגזענות יוקמו גם בבתי הספר, כך הודיעה בסוף השבוע ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן.

התוכנית אומצה לראשונה בשנת 2015 אך נדרשת להתעדכן כל שלוש שנים. בנוסף לתוספות החינוכיות, החוק הצרפתי יותאם גם להחמרת עבירות אנטישמיות או גזעניות חמורות, כדי למנוע מהנאשמים לברוח מהמדינה.

התוכנית הורכבה על ידי המשלחת הבין-משרדית למאבק בגזענות ובאנטישמיות, עם מידע מייעץ מהוועד היהודי האמריקאי AJC.

"הכרנו זה מכבר כי האנטישמיות מסכנת את כל החברה הצרפתית, לא רק את היהודים. חיוני שלממשלה תהיה אסטרטגיה איתנה המוקדשת להתמודדות עם אנטישמיות על כל צורותיה", אמרה אן סופי-סבן, מנהלת הסניף של הוועד בפריז. "באופן משמעותי, לראשונה, התוכנית כוללת המלצה של AJC למדוד כיצד כל מרכיב בתוכנית האסטרטגיה של הממשלה פועל".

בסך הכל, התוכנית מכילה 80 נקודות פעולה שונות בחמש קטגוריות שונות, הכוללות מדידת מציאות של גזענות, אנטישמיות ואפליה; שיפור החינוך וההכשרה; הטלת סנקציות על העבריינים ותמיכה בקורבנות.

נתוני ממשלה מצאו שכ-1.2 מיליון בני אדם בצרפת סובלים מסוג כלשהו של גזענות או אפליה. ביניהם כמעט 500,000 יהודי צרפת, שדיווחו על שיעורי אנטישמיות גבוהים יותר ויותר בשנים האחרונות.

אנטישמיות בצרפת תקיפות אנטישמיות שואה תלמידים גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד