י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ברקע הקריאות נגד נורמליזציה

שר סודאני לשעבר: "לא רואה בעיה בביקור של השר כהן"

לאחר הקריאות נגד הנורמליזציה עם ישראל אמר השר הבכיר שכיהן בממשלה הקודמת כי הוא "לא רואה שום בעיה בביקור הזה אם הוא נועד לקדם את השלום ואת שיתוף הפעולה של שתי המדינות" עם זאת, הוא הזהיר כי, "המשך מעשי העוול כלפי הפלסטינים מצד ישראל, מגבירים את העוינות כלפיה"

שר סודאני לשעבר: "לא רואה בעיה בביקור של השר כהן"
השר אלי כהן עם שליט סודאן צילום: לשכת שליט סודאן

ברקע הקריאות הגוברות בזירה הפוליטית בסודאן נגד קידום הנורמליזציה עם ישראל בעקבות ביקורו של שר החוץ אלי כהן במדינה, שר בכיר בממשלת סודאן הקודמת בראשותו של עבדאללה חמדוכ אומר כי הוא לא רואה שום בעיה בביקור הזה אם הוא נועד לקדם את השלום ואת שיתוף הפעולה למען האינטרסים של שתי המדינות ובייחוד שלמדינות ערביות רבות יש יחסים עם ישראל. את הדברים אמר בשיחה עם רועי קייס ב'כאן חדשות'.

במהלך השיחה הוא הזכיר כי הוא עצמו ועוד שרים בממשלת סודאן הקודמת העבירו ברוב קולות חקיקה שמבטלת את חוק החרם על ישראל שהיה קיים מזה עשרות שנים ולכן אין בעיה בביקורים פומביים או בדיאלוג ישיר עם ישראל.

עם זאת, השר הבכיר מזהיר כי המשך מעשי העוול כלפי הפלסטינים מצד ישראל, כלשונו, מגבירים את העוינות כלפיה בקרב הציבור ומהווים דלק בעבור מתנגדי הנרמול. במקביל הוא הסביר כי עדיף לישראל ולסודאן שתהיה ממשלה אזרחית בעלת סמכויות שתקבל מנדט ציבורי כדי להגיע לנרמול סופי.

גורם במשרד החוץ הסודאני שנמנה עם מתנגדי אנשי הצבא אומר לכאן חדשות בעילום שם כי להערכתו הציבור בסודאן סבור שישראל מעדיפה את אנשי הצבא ורוצה שהם ימשיכו להיות בשלטון בניגוד למטרות של המהפכה העממית.

סודן ישראל נורמליזציה אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד