י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כחצי שנה לאחר שנחתם

רשות התחרות גרמה לביטול עסקת הענק

הממונה על התחרות הודיעה לקרן פורטיסימו, בעלת השליטה בחברת סוגת, ולחברת סטורנקסט שאותה ביקשה לרכוש כי בכוונתה להתנגד לעסקה|בעקבות כך משכו הצדדים את הודעת המיזוג|ביטול העסקה מגיע כחצי שנה אחרי שהקרן חתמה על ההסכם לרכישת חברת המידע תמורת 180 מיליון שקל

רשות התחרות גרמה לביטול עסקת הענק
pixabay

לאחר שחתמה על הסכם לרכישת חברת המידע סטורנקסט תמורת 180 מיליון שקל, משכה קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל את הצעתה, בשל התנגדות רשות התחרות.

הממונה על התחרות הודיעה לקרן פורטיסימו, בעלת השליטה בחברת סוגת, ולחברת סטורנקסט שאותה ביקשה לרכוש כי בכוונתה להתנגד לעסקה. כאמור, בעקבות כך משכו הצדדים את הודעת המיזוג.

סוגת היא ספק מזון גדול המשווק מותגים כגון סוגת, שמן, מלח הארץ, טחינת אל-ארז ותבליני פרג.

סטורנקסט מספקת לקמעונאים ולספקי מזון, גישה מוגבלת לנתונים על שוק קמעונאות המזון, המבוססים על נתונים המתקבלים מהקופות ברשתות השיווק. בנוסף מספקת סטורנקסט פורטל ספקים לחברות וארגונים. פורטל הספקים של סטורנקסט מאפשר לארגונים לנהל את תהליך הרכש באמצעות מערכת טכנולוגית אחת. כאשר קמעונאי עובד עם פורטל הספקים של סטורנקסט הספקים שעובדים עמו צריכים להתחבר לאותה מערכת. קמעונאים רבים בישראל עובדים כיום עם פורטל הספקים של סטורנקסט.

מהמיזוג עלו שני חששות עיקריים. החשש הראשון נוגע ליכולת של ספקים המתחרים בסוגת להתחבר למערכת הספקים של סטורנקסט. כאמור, הגישה למערכת הספקים חשובה מאוד לספקים, ובכלל זה ספקים המבקשים להתחרות במוצרי סוגת.

חשש שני נגע למידע הרגיש של מתחרי סוגת. מידע זה כולל מידע על כמויות ולעיתים אף מחירי מכירה לקמעונאים ומידע על מכירה של מותגים פרטיים של קמעונאיים. גישה למידע זה היתה עלולה היה להגדיל את כוח השוק של סוגת, שהיא כבר היום ספק גדול ולהגדיל את חסמי הכניסה לשווקים שבהם היא פועלת.

מסיבות אלו, הודיעה הממונה לחברות המתמזגות כי בכוונתה להתנגד לו.

 

סוגת רשות התחרות יוקר המחיה רשתות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד