י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנתונים נחשפים

פערי השכר בין איראן הראשונה לאיראן השניה

משמרות המהפכה משלמות למחבלים מחוץ למדינה שכר גבוה בהרבה מהחיילים המקומיים, וגם מהשכר הממוצע במדינה עצמה. כוחות חיזבאללה מקבלים את המשכורות הגבוהות ביותר מבין כוחות הפרוקסי של משמרות המהפכה. 1,300 דולר לחודש מהרפובליקה האסלאמית. בסוריה הוא 250 דולר, והמחבלים החות'ים התימנים מקבלים 100 דולר בחודש

פערי השכר בין איראן הראשונה לאיראן השניה
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' חושף נתונים על שכרם של המחבלים שהאיראנים מגייסים, וגם חושף את השחיתות האיראנית, ג'אמל א-דין אברומנד בכיר במשמרות המהפכה, הכריז על שכרם של כוחות פרוסקי כולל החות'ים התימנים, וקבע על עליה מ-100 דולר ל-500 עד 1,000 דולר לחודש, אך הוא ניכס חלק מהכסף הזה לעצמו.

בנוסף לשינוי לא חוקי של נתוני התקציב שאושר על ידי הפרלמנט האיראני, אברומנד, ביחד עם יו"ר הפרלמנט, מוחמד באקר כליבאף, עוזרים לכוח קודס להסתיר את היעד של הכסף שיוצא מהקופה הציבורית.

לכוח קודס של משמרות המהפכה יש יותר מ-200,000 לוחמים במזרח התיכון, אך מסיבות ביטחוניות הם מצהירים שהם מחצית ממספר זה. לדברי מפקד בכיר במשמרות המהפכה, השכר החודשי של החות'ים התימנים הצטמצם ל-100-200 דולר, אך מפקדי כוח קודס מצהירים בפני הממשלה כי השכר של הכוחות הללו הוא 500-1000 דולר.

איראן הראשונה מקבלת 1300 דולר - השניה מקבלת 250 דולר. כוחות חיזבאללה מקבלים את המשכורות הגבוהות ביותר מבין כוחות הפרוקסי של משמרות המהפכה על ידי קבלת 1,300 דולר לחודש מהרפובליקה האסלאמית. זאת למרות שהשכר המקסימלי של כוחות משמרות המהפכה האיראניים בסוריה הוא 250 דולר, והחות'ים התימנים מקבלים 100 עד 200 דולר בחודש.

 

איראן לבנון תימן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד