י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המון העם טועים

אחת ולתמיד: הגר"ד יוסף מסביר מה דעת אביו

'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו מהגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה ובעל 'הלכה ברורה' מסביר בצורה ברורה את דעת אביו על נושא השיעורים בכזית וכביצה שהשיעור הוא בנפח ולא כמו שטועים בכך המון העם

אחת ולתמיד: הגר"ד יוסף מסביר מה דעת אביו
הרב דוד יוסף צילום: באדיבות המצלם

השאלה המדוברת בעולם התורה וההלכה כיצד משערים כזית או כביצה, וכן כיצד משערים שאר שיעורים הלכתיים מטרידה רבות את רבבות ציבור בני התורה.

אמנם מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל כתב בספריו תמיד כי שיעורים הם לפי משקל, אבל מה שחשוב לדעת שעל פי ההלכה יש לשער על פי הנפח והנפקא מינה גדולה.

למשל, בליל הסדר כיצד יש לשער את הכזית מצה, כי לפי המשקל תמיד אם ניקח כדוגמא משקל שווה של כשלושים גרם לכזית, אבל לפי זה במצות הרכות ששוקלות הרבה כזית תהיה ממש חתיכה קטנה.

אבל אם נשער לפי נפח יצא משקל כזית מצה קשה כשלושים גרם וכזית מצה רכה כארבעים גרם.

הגאון רבי דוד יוסף בעל ההלכה ברורה וחבר מועצת חכמי התורה מסביר אחת ולתמיד מה הייתה דעתו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל בנושא, וזאת לאחר שרבים אומרים משמו לשער במשקל שאין זה נכון.

על פי דברי הגר"ד בשיעור שמסר לאברכים מובחרים, הסביר כי גם מרן זצ"ל הורה לשער בנפח, וכל מה שאמר וכתב את המשקל היה לפי שבדרך כלל המשקל והנפח קרובים זה לזה, והמון העם לא יודעים לשער בנפח.

הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד