ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אנטישמיות מחרידה

הרבנית שהותקפה: "קיבלתי מכה נוראה, אני לא יכולה ללכת, אצטרך ניתוח"

ביום שישי האחרון הותקפה רבנית נכבדה מהקהילה החרדית בסטמפורד היל - לונדון בשעות הבוקר. הרבנית הלכה לשוק בסמוך לשכונה החרדית כמידי יום שישי, לפתע ניגש אליה אדם היכה אותה בגבה בעוצמה וברח. הרבנית אושפזה עם שברים וכאבים ותיאלץ ככל הנראה לעבור ניתוח

הרבנית שהותקפה: "קיבלתי מכה נוראה, אני לא יכולה ללכת, אצטרך ניתוח"
מקום התקיפה צילום: ארגון השומרים סטמפורד היל

רבנית מלונדון מוכרת מאד בשכונה החרדית סטמפורד היל, הותקפה ביום שישי האחרון בצורה קשה בשוק הסמוך לשכונה החרדית, האישה סיפרה מבית החולים שם היא מאושפזת כי היא לא הצליחה לזהות את התוקף מאחר והוא תקף אותה מגבה ונמלט מיד.

ארגון השומרים של סטמפורד היל דיווח כי המשטרה חוקרת את המקרה. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה שהרבנית נפלה על הרצפה כשהיא סובלת מכאבים עזים, אנשים בשוק שהכירו אותה מאחר והיא מגיע לשם כל שבוע, הרימו אותה וסייעו לה להתאושש, אך הכאבים היו חזקים מדי, בעלי דוכנים בשוק לא יהודים שמכירים אותה אמרו לה שהם יזמינו אמבולנס, אך מכיוון שבריטניה סובלת ממשבר בריאות נוראי, עד כדי כך שאנשים יכולים לחכות שעות לאמבולנס, היא החליטה להתקשר לבעלה שיזמין את מתנדבי ארגון הצלה.

הרבנית התקשרה לבעלה תוך שהיא נעזרת בבעלי דוכנים מקומיים, בעלה הוא רב מוכר בקהילה החרדית שהגיע למקום במהירות, הוא הזמין אמבולנס של ארגון הצלה של סטמפורד היל, אנשים בשוק אמרו לו שחבל על הזמן להזמין אמבולנס, כי יכול לקחת שעות להגיע ועדיף לפנותה לבד, בעלה אמר להם שזה "אמבולנס של יהודים" שמגיע תוך כמה דקות, ואכן תוך 10 דקות הופיע אמבולנס של ארגון הצלה, הנוכחים בשוק הופתעו, המתנדבים החרדים פינו אותה לבית החולים.

הרבנית עדיין מאושפזת, המשפחה ביקשה להישאר בעילום שם. בעלה סיפר ל'בחדרי חרדים', כי: "זה נורא, הוא נתן לה מכה עצומה והעיף אותה, היא בשנות ה-70 לחייה והוא בוודאות ידע שהיא אישה חרדית, היא נראית חרדית, היא הולכת לשם כל שבוע, אף פעם זה לא קרה, היא עדיין בבית חולים, אנחנו לא יודעים מתי היא תשוחרר, ולא יודעים לגבי מצבה בהמשך, אנחנו מתפללים".

הרבנית סיפרה ל'בחדרי חרדים' ממיטת האשפוז שלה, כי היא נוהגת ללכת לשוק כל שבוע בדרך כלל ימי שישי, לפעמים ימי חמישי: "זה מקום שנותן לי רוגע, אני נהנית ללכת לשם כל שבוע מכירים אותי כולם, זה נמצא במרחק קצר מהשכונה החרדית, אף פעם זה לא קרה לי, הוא נתן לי מכה כל כך חזקה בגב, נמרחתי על הרצפה אנשים בשוק עזרו לי לקום, ברוך השם, אני מודה לארגון הצלה שפינו אותי, יש לי כאבים עזים, אני בבית חולים מיום שישי, אני לא יכולה ללכת ואני בקושי מסוגלת לשבת".

עוד סיפרה: "אני אצטרך ככל הנראה לעבור ניתוח אולי אפילו שני ניתוחים, אני מודה לאנשי הצלה שסייעו לי". לשאלה האם היא תשוב לשוק לאחר שתחלים היא אומרת: "אני לא יודעת לענות על שאלה כזאת, אני לא חושבת כרגע לשוב לשם, אני מאוד מפחדת, יש לי פחד אדיר, יש לי סיוטים, אני נרדמתי וחלמתי סיוטים, קשה לי עכשיו, אני מקווה לצאת מזה בשלום".

אנטישמיות בבריטניה לונדון ארגון השומרים ארגון הצלה סטמפורד היל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד