ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"שנת הרעד"

ראש רשות החירום: "אנחנו נערכים לאירוע קטלני - רעידת האדמה יכולה להתרחש כל רגע"

ראש רשות החירום הזהיר מרעידת אדמה שעלולה להתרחש בישראל בשנה הקרובה ר"ל. לדבריו, "הגדרנו את 2023 כשנת הרעד". הוא הוסיף: "אנחנו נערכים ובונים מוכנות להתמודד עם אירוע קטלני"

ראש רשות החירום: "אנחנו נערכים לאירוע קטלני - רעידת האדמה יכולה להתרחש כל רגע"
הרס בעקבות רעידת אדמה צילום: Pixabay

ראש רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון תא"ל (במיל') יורם לרדו הזהיר היום בריאיון לכאן רשת ב' (שני) מרעידת אדמה שעלולה להתרחש בישראל בשנה הקרובה. לרדו אמר: "הגדרנו את 2023 כשנת הרעד. מבחינתי רעידת האדמה יכולה להתרחש כל רגע". לדבריו, ברשות החירום נערכים לאירוע כמו רעידת האדמה הקטלנית שאירעה הלילה בטורקיה וסוריה שבה נהרגו מאות בני אדם ר"ל: "אנחנו נערכים ובונים מוכנות להתמודד עם אירוע קטלני והרסני". 

כזכור, מאות בני אדם נהרגו הלילה ברעידת אדמה בסוריה ובטורקיה. חברת RiskLayer שמעריכה נזקים ואסונות בעולם העריכה כי יהיו אלפי הרוגים - בין 4,000 ל-39,000.

בתוך כך, על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות בסוריה מספר ההרוגים בשל רעידת האדמה בצפון מערב המדינה עומד על 237 הרוגים ו-639 פצועים. סגן נשיא טורקיה מסר כי במדינתו: 284 בני אדם נהרגו, ו-  2,323 פצועים עד כה

הבוקר כינס נשיא סוריה אסד ישיבת ממשלה דחופה "כדי לדון בנזקי רעידת האדמה שהכתה במדינה ובצעדים הנדרשים", כך עדכנה לשכתו.

במקביל, ארגון החילוץ הסורי "הקסדות הלבנות" הכריז על צפון מערב סוריה כ"אזור מוכה אסון". הארגון קרא בהודעה מטעמו לארגונים ההומניטריים הבין לאומיים להתערב במהירות כדי לסייע לנפגעים ולהיענות לצרכיהם. הארגון קרא לקהילה הבין לאומית "לשאת באחריותה מול האסון הזה ולנקוט צעדים דחופים כדי להפחית החמרה של המצב".

רעידת אדמה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד