י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
זה הסכום שהקצתה הממשלה

סוריה ביקשה סיוע מישראל? שר החוץ מבהיר

ממשלת סוריה שהתכנסה ביום שני אישרה תקציב של 50 מיליארד לירות כסכום ראשוני למימון ההתמודדות עם פגעי רעידת האדמה | שר החוץ הסורי מכחיש הדיווחים שארצו ביקשה סיוע מישראל: "לא שוכחים את הפשעים. ישראל תומכת למעשה בדאע"ש" | וגם, החילוץ ההירואי של הילדה נור | תיעוד

סוריה ביקשה סיוע מישראל? שר החוץ מבהיר
שר החוץ הסורי פייסל מקדאד, צילום: צילום מסך

הממשלה הסורית הקצתה 50 מיליארד לירות סוריות כסכום ראשוני למימון פעולות החירום על מנת להתמודד עם השפעות רעידת האדמה שפקדה את המדינה. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית 'סאנא' נמסר כי הממשלה אישרה תוכנית פעולה לניהול וארגון פעולות סיוע במחוזות חלב, לטקיה, חמאת וטרטוס, לאור ההנחיות שפורסמו מישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שני בראשות הנשיא בשאר אל-אסד.

שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, התייחס בראיון ל'ערוץ אל-מיאדין' הלבנוני לדיווחים לפיהן סוריה ביקשה מישראל סיוע בחילוץ הלכודים ברעידת האדמה והבהיר: "סוריה לא מכירה בישראל. ישראל הורגת את העם הפלסטיני בגדה המערבית וברצועת עזה. ההנהגה הישראלית אומרת שהיא לא משתפת פעולה עם ארגוני טרור, אבל ישראל תומכת למעשה בדאע"ש ובחזית אל-נוסרה. העם הסורי לא שוכח את הפשעים שישראל מבצעת בסוריה כלפי העם הסורי וגם כלפי העם הפלסטיני".

בתוך כך, עוזר שר הבריאות הסורי, אחמד דמיריה, אומר, שצוותי החילוץ פועלים במרוץ נגד השעון ומזג האוויר הסוער כדי להציל את הלכודים תחת ההריסות. בריאיון לערוץ אלמיאדין, הוסיף דמיריה, שלא ידוע מספרם המדוייק של הנעדרים והלכודים תחת ההריסות, מתים או חיים, אך הדגיש שבחלב התמוטטו חמישים וארבעה בניינים. דמיריה ציין שהמחוזות הנפגעים ביותר בסוריה הם חלב ולאטקיה.

סדקים שנפערו בגשר סכר עפרין בצפון סוריה. (מתוך ערוץ אל חדת')

ערוץ אל-חדת' מפרסם תיעוד של סדקים שנפערו בגשר סכר עפרין בצפון סוריה (בשטח שבשליטת המורדים), כתוצאה מרעידת האדמה. הערוץ מזהיר מפני אסון חמור העלול להתחולל אם לא יתבצע בדחיפות תיקון של הסכר.

ונסיים בתיעוד מרנין שבו נראה עוד חילוץ דרמטי מתוך הריסות בניין בחאלב שבצפון סוריה. הילדה נור הצליחה להיחלץ מתחת להריסות לשמחת ליבו של אביה שהיה במקום וצפה בחילוץ ההירואי.

רעידת אדמה בסוריה סיוע רפואי חילוץ לכודים צוות חילוץ רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד