ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
זה העונש שדורש

סגן יו"ר הכנסת פנה לוועדת האתיקה נגד הח"כ

סיו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי פנה לועדת האתיקה נגד ח"כ עופר כסיף • לדברי ואטורי, כסיף "לא נאמן לערכי המדינה, לא מקדם את טובת המדינה לא מקדם את שלטון החוק, לא מכבד את הכנסת ולא שומר על כבוד חברי הכנסת"

סגן יו"ר הכנסת פנה לוועדת האתיקה נגד הח"כ
ניסים ואטורי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי הסצנה החריגה במהלכה הורה סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד, להוריד מדוכן הנואמים במליאה את ח"כ עופר כסיף שקרא למרי אזרחי נגד הממשלה, ממשיך ח"כ ואטורי במאבקו חסר הפשרות נגד תומכי הטרור במשכן הכנסת.

במכתב ששיגר היום ליו"ר הטרי של ועדת האתיקה, ח"כ ינון אזולאי מש"ס, דורש ואטורי לנקוט צעדים חריפים נגד כסיף ובמסגרת זאת להשעותו לחצי שנה ולהטיל עליו קנס כספי כבד. במכתבו כותב ואטורי: "מדובר בהפרת כללי אתיקה רבים".

ח"כ עופר כסיף | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

ואטורי מונה את הסעיפים הראשונים של כללי האתיקה הקובעים: 1. ימלא את תפקידו מתוך נאמנות לערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית 2. הוא נאמן הציבור וחובתו לייצג את ציבור בוחריו באופן שישרת את כבוד האדם, קידום החברה וטובת המדינה 3. יקפיד לקיים את דיני המדינה ויפעל לקדם את עקרון שלטון החוק 4. ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, יהיה מסור למילוי תפקידיו בכנסת, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר הכנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת.

ברקע זה מציין ואטורי כי "ניכר שכל הכללים האלו הופרו. הוא לא נאמן לערכי המדינה, לא מקדם את טובת המדינה לא מקדם את שלטון החוק, לא מכבד את הכנסת ולא שומר על כבוד חברי הכנסת שכן הם אלו שמחוקקים את החוקים והוא קורא להפר אותם וכמובן הורס את אמון הציבור בכנסת" כתב.

"לאור הדברים הללו" מסכם סגן יו"ר הכנסת "אני קורא לוועדה לנקוט נגדו בצעדים חריפים ולהשעות אותו לחצי שנה ובנוסף להטיל עליו קנס כספי כבד".

ועדת האתיקה תלונה בוועדת האתיקה ניסים ואטורי עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד