ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

מה רוצים מהעם אם אלו הנבחרים שלו? \\ דעה

הקרע הפוליטי והשסע החברתי העמוק אליו נקלעה מדינת ישראל, בעקבות הרפורמה הצפויה במערכת המשפט, הביאה את התנהגות חברי הפרלמנט הישראלי - מהאופוזיציה, להשתוללות חסרת מעצורים הבוקר במהלך דיוני ועדת חוקה | חני אדרי בטור דעה על אנרכיסטיות - קווים לדמותה ומי היא ישראל הראשונה

מה רוצים מהעם אם אלו הנבחרים שלו? \\ דעה
ההתפרעות בוועדה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדיון שנערך הבוקר בוועדת חוקה, בו החלו ההצבעות על סעיפי הרפורמה המשפטית, התפרעו חברי יש עתיד והתנהגו בצורה בריונית ואלימה.

במהלך הדיון החלו לצרוח ולמחות חברי האופוזיציה בצורה מזעזעת שמתאימה אולי לבית הנבחרים בתוניסיה ולא בישראל.

הם החלו לקפץ על שולחנות הפרלמנט, לדלג מעליהם, להשתולל, לשכב על הרצפה ולסרב לדרישת המאבטחים לפנות את השטח.

בין המתפרעים היה חבר הכנסת יוראי להב הרצנו שהתנהג כחיה בתוך כלוב, מאיים בברוטליות, צורח ללא בושה ונאבק במאבטחים.

אבל נו, לפחות כבר כעת ניתן לומר כי יריב לוין ושמחה רוטמן מתגלים כסלעים איתנים שאינם מתרגשים מרעשי רקע ומצליחים לתפקד בקור רוח.

ברשת החל כמובן ויכוח סוער שכלל לא מעט דיונים על איך היה מגיב העם, אלמלא לא הרצנו היה מקפץ אלא אמסלם ודיסטל כמשל. עצם הדיון בעניין, מוכיח לנו עד כמה האפליה והגזענות רחוקות מלהסתיים.

דמיינו לעצמכם את ח"כ אמסלם צורח ומקפץ כאחרון הבריונים על שולחנות הפרלמנט, כיצד לדעתכם היתה תגובת העם? האם מישהו היה חושב לצדד בעדו ולהבין את המהלך? ובכן, התשובה היא לא. ולא משנה כלל מה הסיבה.

ועדת החוקה של הכנסת אישרה, את החוק של ח״כ רוטמן על שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, ושאר סעיפים שמשנים את יכולת בימ״ש לביקורת שיפוטית.

בתחושתי האישית אני מצרה על אנשים שנפטרו בשנים האחרונות מבלי לראות את הנס הזה מתרחש. מדובר בהגשמת חלום. מדינת ישראל שמגדירה עצמה דמוקרטית, תוכל לומר זאת סופסוף גם על מערכת המשפט.

ההחלטה הזו, בה כל צורת בחירת השופטים משתנה ומהיום אין יותר שופטים שיבחרו עצמם לבד, אלא העם - הריבון, יבחר אותם ע״י בוחריו, היא ההחלטה הנכונה שתהפוך את ישראל לשווה בין שוות כמו כל המדינות הדמוקרטיות בעולם. אושר.

• אנרכיסטיות, קווים לדמותה •

במהלך הימים האחרונים, פרסמו מארגני המחאות שוב ושוב כי הם מתכננים להגיע לירושלים ולמחות מסביב לכנסת. ברוב חוצפתם וזחיחותם, הם החלו לקרוא לבעלי עסק להשבית את עבודתם ביום שני, קראו למורים שלא להגיע לעבודה ואף הבטיחו כי הם ישלמו להם את החוב.

במהלך שעות הבוקר, המוחים חסמו את הכבישים שמובילים לשדה התעופה כך שאף אחד לא יוכל לסוע בהם. ההתנהלות האנרכיסטית והאלימה של המפגינים, אינה זרה לנו. אנו זוכרים אותה היטב ממחאת הדגלים השחורים, ההפגנות האיומות בבלפור שכללו קריאות מוות לראש הממשלה והצגת מיצגים שהשתיקה יפה להם.

השמאל, במהלכו זה מוכיח לא מעט את משנתם של הימניים לפיה השמאל אינו דואג ואוהב את הארץ, אלא אם הם בשלטון. ברגע שהימין, שקיבל 64 מנדטים מהעם, מחליט למשול ולקיים את הבטחתו לעם - הם מוכנים לשרוף את המדינה ובלבד שלא לחזות בזה.

אך כיצד ניתן לבוא בטענות לאנשי השמאל שפועלים כך כאשר לא רק שהם מקבלים גיבוי מלא למעשיהם מנבחריהם בכנסת, אלא שאף הם מצטרפים לחגיגת הזוועות הזו?!


• ישראל הראשונה •

תאוריית ישראל והראשונה וישראל השניה, שלמעשה כבר מזמן הפכה למציאות כואבת, מכה הפעם חזק ומכניסה את המחאה הזו ומתנגדיה לתבנית המוכרת.

ישראל הראשונה אינה מוכנה כלל לשמוע על פיוס, הידברות והושטת יד לישראל השניה. אל תטעו, לאחר נאום הרצוג אתמול היו לא מעט ימניים שחשבו כי יש לקבל את הצעתו ולנקוט בדרכי שלום. לשמחתנו, נבחרי הציבור שלנו מכירים את ישראל הראשונה היטב ויודעים כי אין פרטנר אמיתי בצד השני איתו ניתן לקיים שיחות הגיוניות.

אם הם רק היו ממצמצים ומוכנים לדחות את ההצבעות, הרפורמה היתה נמחקת כליל.

למרבה האירוניה, בתוכנית ׳פגישה עם רוני קובן׳ שתשודר הערב, ישתתף אהרון ברק, ממציא המהפכה החוקתית ניתן לומר, זו שנתנה כוח מופרז לבג״צ, הרחבת עילת הסבירות ועוד.

בחלק מהפרומואים ששודרו מראש, אמר אהרון ברק: ״אני ישראל הראשונה״. אוי האירוניה.

בטוחני כי אבישי בן - חיים זז באי נוחות בכסאו לשמע דברים אלו. ולסיכומו של עניין, אם יש מישהו שניתן להביא אותו כדוגמא קלאסית לישראל הראשונה, הוא אהרון ברק.

כעת, לא נראה כי יש סוף לדבר, האנרכיסטים ימשיכו למחות בברוטליות ולא יחדלו גם אם המחיר הוא פגיעה אנושה בארץ ישראל ובמדינת ישראל, ומנגד נמצא ציבור ענק שמחכה לצדק כבר שבעה עשורים ומייחל בכל ליבו כי השינוי המבורך במערכת המשפט יגיע.

האם נציגיו יצליחו להתעלם מרעשי הרקע הקשים ולחתור למימוש מלא של הרפורמה ולצדק במערכת המשפט?

ימים יגידו.

ועדת חוקה רפורמה אהרן ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד