ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
גנץ קרא לפטר את בן גביר

יו"ר האופוזיציה לפיד מחוץ לכנסת: "נלחם עד שננצח"

ראש האופוזיציה לפיד במחאת הענק נגד הרפורמה מחוץ לכנסת: "אנחנו נלחם ברחובות, אנחנו נלחם שם בתוך הבניין, אנחנו נלחם עד שננצח" | גנץ: "אנחנו נמצאים על חבית חומר נפץ ביטחונית ובקואליציה" | מחשש לפגיעה בו, תוגברה האבטחה סביב יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן

יו"ר האופוזיציה לפיד מחוץ לכנסת: "נלחם עד שננצח"
רבבות מפגינים צילום: Arie Leib Abrams/FLASH90

יותר מ-500 שוטרים מאבטחים את ההפגנה נגד הרפורמה במשפט שנערכת בשעה זו (שני) סמוך למשכן הכנסת בירושלים בה נוטלים חלק רבבות בני אדם. ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם: "אם החקיקה הזו תעבור - תם הפרק הדמוקרטי בחיי המדינה".

בניגוד להפגנות הגדולות במוצאי השבתות האחרונות אז המפגינים בחופש, רבבות המפגינים לקחו היום יום חופשי מעיסוקם, לפיד אמר בהפגנה כי "המאבק הזה לא ייגמר היום. הוא יהיה ארוך. עוד יהיו בו פסגות ותהומות". לפיד עבר לטון מיליטנטי ואמר: "אנחנו נלחם ברחובות, אנחנו נלחם שם בתוך הבניין, אנחנו נלחם עד שננצח".

לפיד פנה לבכירי הליכוד הממלכתיים ואמר: "עוד לא מאוחר לעצור. אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון, דוד ביטן. אתם יכולים לעצור את האסון הזה. זה בידיכם. אם אתם לא תעשו משהו עכשיו, זה יהיה על מצפונכם. גם אם אתם תומכים בתיקון מערכת המשפט, אתם יודעים את האמת: לא ככה. לא מהסיבות האלה, לא מהמניעים האלה. לא באופן שיהפוך את מדינת ישראל למדינה לא דמוקרטית, ויקרע לשניים את עם ישראל".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב על הרפורמה המשפטית ועל ההפגנה מחוץ לכנסת. "אנחנו נמצאים על חבית חומר נפץ ביטחונית ובקואליציה "מרכזים מאמץ" בפילוג העם ובחיסול הדמוקרטיה, כדי לנצח את הטרור צריך לעשות שני דברים: לעצור באופן מיידי את החקיקה הדורסנית, ולנהוג באחריות ביטחונית ולפטר את השר להפקרת הביטחון הלאומי. נתניהו – הניסוי נכשל, ואם ימשך הוא יכול להבעיר את השטח. יש לפטר את בן גביר ולמנות במקומו שר אחר עם ניסיון ואחריות כמו השר אבי דיכטר".

עוד אמר: "כל האופוזיציה ועוד רבים מאזרחי ישראל שהצביעו למפלגות הקואליציה מאוחדים מול הסיכול הממוקד שמבקשים לבצע לדמוקרטיה הישראלית".

גנץ פנה לנתניהו: "אנחנו ניצבים בפני חבית חומר נפץ בטחונית שכבר החלה להתלקח. בעת הזו הצלת חיי אדם מטרוריסטים צמאי דם ומוסתים, ואיחוד כל החברה הישראלית כאגרוף, קודמים לגחמות פוליטיות של ביטול חוק הגיוס או מינוי שופטים שידונו בערעור במשפטך. עכשיו צריכים לקרות שני דברים דחופים: עצירת החקיקה הדורסנית של ההפיכה המשטרית באמצעות "הרפורמה המשפטית" - ופעולה מתואמת של כל גורמי הביטחון, המשפט והמערכת המדינית מול הטרור. אסור לתת את המתנה של הריב הפנימי והכאוס הביטחוני לאויבנו שצופים - מהאייתולות בטהראן ועד פעילי הטרור בסילוואן. תנאי להצלחה מול האתגרים הביטחוניים, הוא סדר במערכת הביטחון, ופיטורים מידיים של השר לביטחון לאומי שמוכיח את עצמו כמחולל כאוס. נתניהו, הניסוי נכשל".

בזמן שהמפגינים נמצאים מחוץ לכנסת, בכנסת החלו ההצבעות על הרפורמה המשפטית, ובוועדת החוקה אושרו לקריאה ראשונה כמה סעיפים, ובהם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שימוע בוועדת חוקה למועמדים לבית המשפט העליון ואיסור על בג"ץ להתערב בחוקי יסוד ולדון בחוקיותם.

במהלך ההצבעה התחולל כאוס: ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד השתולל באופן מבזה וטיפס על השולחן והתקרב ליו"ר הוועדה שמחה רוטמן. 17 ח"כים הורחקו מהדיון, חלקם בכוח.

מחשש לפגיעה בו, תוגברה האבטחה סביב יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. המשטרה העלתה את רמת האבטחה שלו לשלוש, הוא מסתובב עם מאבטח גם במהלך הדיונים בוועדת החוקה ורכב של משמר הכנסת ליווה אותו היום בדרכו מביתו למשכן, המשטרה הכינה תיק אבטחה מסביב לביתו. ההחלטה התקבלה בעקבות איומים עליו בתקופה האחרונה.

בתוך כך, לאחר שדבריו עוררו סערה ורבים קראו למשטרה לפתוח בחקירה, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מיהר להבהיר את דבריו. "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. ‏בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".

 

מפגינים שמחה רוטמן יאיר לפיד רון חולדאי הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד