כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"יש בינינו חילוקי דעות"

האמריקנים ביקרו את הסדרת היישובים ביו"ש - בישראל לא מופתעים

שר החוץ האמריקני בלינקן ביקר בחריפות את החלטת הקבינט להכשיר ישובים ביו"ש: "אנחנו מגנים מהלכים חד צדדיים", אמר. גורם מדיני בכיר: "לא הופתענו מעמדת ארה״ב"

האמריקנים ביקרו את הסדרת היישובים ביו"ש - בישראל לא מופתעים
בנייה בהתיישבות צילום: פלאש 90

שר החוץ של ארצות הברית ביקר הערב (שני) בחריפות את החלטת הקבינט להסדיר תשעה ישובים ביהודה ושומרון: "אנחנו מודאגים מהחלטת ישראל לקדם 10,000 יחידות דיור ולהתחיל בתהליך הכשרה של המאחזים בשטחים", אמר בלינקן.

בלינקן הוסיף: "אנחנו מגנים מהלכים חד צדדיים, אשר מחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי המדינות. כמו שאמרתי בעבר, כל דבר שירחיק אותנו מחזון שתי המדינות מזיק לביטחונה של ישראל בטווח הארוך, לאופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית ולחזון שלנו לאמצעים שווים של כבוד לישראלים ולפלסטינים יחדיו".

גורם מדיני בכיר הגיב לביקורת ואמר: "לא הופתענו מעמדת ארה״ב. יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים בנושא זה, על אף שלא מדובר ביישובים חדשים אלא בהסדרת יישובים שקיימים במשך שנים רבות, חלקם עשרות שנים. חילוקי דעות אלה לא פגעו ולא יפגעו בברית האיתנה בין ישראל לארה״ב".

בתוך כך, דיפלומטים מערביים הבהירו הערב כי התגובה להחלטה צפויה להיות חמורה יותר מבעבר. "מדובר על סוג החלטה שחורגת מכללי המשחק", אמרו. כך דווח ב'כאן חדשות'.

כזכור, אחרי ישיבה שארכה שעות ארוכות, הקבינט החליט אמש על הכשרה של מספר ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים.

בין היישובים שאושרו: אביגיל, עשהאל, שחרית, גבעת ארנון, גבעת הראל וגבעת הרואה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה, ושדה בועז.

כמו כן הוחלט כי, מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

 

יהודה ושומרון קבינט בטחוני ארה"ב אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד