ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לא בפעם הראשונה

צבועים תומכי טרור: נציבת האו"ם מאשימה את ישראל בפיגועים

אנטישמיות שערורייתית של האו"ם: פקידה בכירה אומרת שישראל אשמה בכך שפלסטינים רצחו יהודים. הפקידה פרנצ'סקה אלבניה התבטאה בעבר כמה פעמים נגד ישראל, והשתתפה בכנס עם בכירים בארגוני הטרור בעזה. לפלסטינים היא אמרה: "יש לכם זכות להתנגד לכיבוש הזה"

צבועים תומכי טרור: נציבת האו"ם מאשימה את ישראל בפיגועים
זירת פיגוע הדריסה צילום: ישי ירושלמי

מחבל פלסטיני תושב מזרח ירושלים דהר עם מכוניתו ביום שישי האחרון לתוך תחנת אוטובוס עמוסה בירושלים, והרג שלושה חרדים, בהם אחים בני 6 ו-8. תגובתה של פרנצ'סקה אלבניה, נציבת האו"ם לשטחים הפלסטינים: צרצרים. בפיגוע נרצחו האברך אלתר שלמה לדרמן (20), והאחים אשר ויעקב פאלי בני 6 ו-8.

"אולי זה לטובה" כותב דיוויד מיי, מנהל מחקר בקרן להגנה על דמוקרטיות, "כי יום לפני כן היא האשימה את ישראל במתקפת הטרור הפלסטינית בחודש שעבר מחוץ לבית כנסת בירושלים שם שישה יהודים ונתין אוקראיני אחד נרצחו".

בציוץ ביום חמישי האחרון הרעיפה אלבניה שבחים על מועצת העיר של ברצלונה כי המועצה תייגה את ישראל כמדינת אפרטהייד "דוגמה קלאסית לאנטישמיות בכך שהכריזה על המדינה היהודית היחידה בעולם כמדינה גזענית" כותב דיוויד מיי. אחד העוקבים שאל אותה אם התייחסה לרצח של יהודים, והזכיר את אשר נתן מורלי הי"ד בן 14 שנהרג בפיגוע בבית הכנסת בנווה יעקב, והזכיר גם את הירי שביצע מחבל פלסטיני בן 13 למחרת בבוקר בעיר דוד לעבר שני יהודים אחד מהם, קצין צה"ל שעדיין זקוק לרחמי שמים (נדב חיים בן אירית חיה), אלבניה האנטישמית הגיבה כצפוי בגינוי ישראל.

היא טענה כי "הכיבוש הקולוניאלי של ישראל ממשיך לגרום לטראומה של מיליוני אנשים, דוחף אותם לחוסר תקווה וייאוש, כולל ילדים". לא משנה שפלסטינים רוצחים יהודים עוד הרבה לפני שישראל שלטה בגדה המערבית ועוד הרבה לפני קום המדינה.

היא תיארה בעבר הלא רחוק את ארצות הברית כ"כפופה לשדולה היהודית" וטענה ש"הלובי הישראלי", בהנחיית "תאוות הבצע של ישראל", היטה את הסיקור התקשורתי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בכירים בארה"ב גינו את האמירות הללו כאנטישמיות.

היא משווה את ישראל לגרמניה הנאצית, אך כל זה לא מפריע לאו"ם להשאיר אותה בתפקיד שהיא ממלאת באו"ם. מתוך 59 כתבים מיוחדים של מועצת זכויות האדם של האו"ם, הכתב המיוחד לפלסטינים הוא היחיד עם חופש מלא. משימתו,"לחקור הפרות מדומיינות של זכויות אדם ישראליות תוך התעלמות מהטרור הפלסטיני. בכך שהוא מתייחס לישראל בסטנדרט כפול הזה, ובכך האו"ם מבטיח זרם קבוע של התקפות נטולות הקשר על הלגיטימיות של ישראל" כך כותב ריצ'רד גולדברג, יועץ בכיר בקרן להגנה על דמוקרטיות.

יש רשימה ארוכה של דוגמאות לכך שהאו"ם עם מוסר כפול לגבי ישראל. ביניהם: סעיף סדר היום הקבוע של נציבות האו"ם לביקורת על ישראל בכל דיון, מחצית מכל החלטות הגינוי הספציפיות לכל מדינה נגד ישראל. נציבות האו"ם מנהלת רשימה שחורה של חברות הפועלות בשטחים שנמצאים בשליטה ישראלית, האו"ם מנהל סוכנות פליטים ספציפית לפלסטינים עם הגדרה ייחודית של פליטים שמטפחת תלונות פלסטיניות נגד ישראל, ועדה מיוחדת של האו"ם לחקירת ישראל, וחטיבה שלמה של האו"ם למען הפלסטינים, שמקדמת תעמולה פלסטינית ומכפישה את ישראל.

בדצמבר האחרון היא נאמה בוועידה בעזה שאורגנה על ידי "המועצה ליחסים בינלאומיים", גוף המזוהה ישירות עם חמאס ברצועה. בנאומה, שתורגם לערבית ושודר בשידור חי בכנס העזתי, אמרה אלבניה לקהל: "יש לכם זכות להתנגד לכיבוש הזה".

משתתפי הכנס כללו פעילים בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, כולל דובר חמאס עבדול לטיף אלקאנו, חברי חמאס באסם נעים, ראזי חמד ועיסאם אלדאליס, וכן חברי הג'יהאד האסלאמי אחמד אל-מודאלל וח'דר חביב, כך דווח אריאל כהנא ב'ישראל היום'. אלבניה גם זלזלה בדאגותיה הביטחוניות של ישראל כ"פרנויה", השוותה את פעולותיה של ישראל לאלו של הנאצים, והזדהתה עם חמאס וקבוצות טרור אחרות.

 

 

פיגוע הדריסה בשכונת רמות הפיגוע בנווה יעקב או"ם אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד