י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הכנסת רשתות זרות והגברת התחרות

לא רק 'קארפור': המהלך שצפוי לרסק את יוקר המחיה בישראל

אחרי קארפור, ג'מבו, השיחות עם נציגי קוסטקו ו-chemist warehouse האוסטרלית, כינס מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, את צוות המשימה הבין-משרדי לעידוד וליווי כניסתן של רשתות קמעונאיות זרות לישראל | צוות המשימה יפעל לפתיחת היבוא לישראל, כולל יבוא מקביל של אלפי מוצרים במחירים זולים, אטרקטיביים ותחרותיים מהמקובל בארץ

לא רק 'קארפור': המהלך שצפוי לרסק את יוקר המחיה בישראל
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צוות המשימה לעידוד וליווי כניסתן של רשות קמעונאיות זרות לישראל, מחדש את פעילותו וקיים אמש (שני) דיון ראשון לשנת 2023. 

הצוות, בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, ובהשתתפות בכירי משרדי הכלכלה, הבריאות, החקלאות והעבודה, רשות התחרות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, רשות הרגולציה במשרד רה"מ, אגף התקציבים במשרד האוצר, הרבנות הראשית ואחרים, יתכנס באופן קבוע בשבועות הקרובים, כדי לבחון דרכים להסרת החסמים שזוהו, ולפתוח את הדלת לכניסת רשתות זרות לישראל.

בהתאם להנחייתו של שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, לפעול לאימוץ מלא של המקובל בארה"ב ואירופה בכל הנוגע ליבוא מוצרי מזון, טואלטיקה וצריכה, יפעל צוות המשימה, לפתיחת היבוא לישראל, כולל יבוא מקביל של אלפי מוצרים במחירים זולים, אטרקטיביים ותחרותיים מהמקובל בארץ. 

ברקת הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול יחד עם כל הרגולטורים הנוגעים בדבר, בתיאום מלא ובמהירות על מנת לסייע לכל רשת בינלאומית שתרצה להגיע לישראל, לעשות זאת ולהצליח בכך. 

על הפרק כניסתן של רשתות ענק כגון רשת הסופרים הענקית קרפור, באמצעות אלקטרה מוצרי צריכה, שהיקף מכירותיה באירופה הנו כ-90 מיליארד יורו! הרשת מפעילה אלפי סניפים באירופה ולה כח תחרותי ומיקוח משמעותי מול יצרנים בינ"ל ויכולת להביא לארץ מוצרים במחירים זולים שאינם מוכרים בארץ. גם רשת ג'מבו, קמעונאית ענק, המגיעה לישראל באמצעות פוקס-ויזל, תביא בשורה באמצעות סניפי ענק שימכרו לאזרחים צעצועים בעלות מוזלת בעשרות אחוזים. כן נמצאים על הפרק משאים ומתנים המתנהלים כיום עם רשתות נוספות, כמו רשת הענק קוסטקו האמריקנית, רשת הפארם הענקית chemist warehouse המפעילה מאות סניפים למכירת מוצרי טואלטיקה, תוספי מזון ותרופות, ואשר נציגיה כבר ביקרו בישראל מספר פעמים ורשתות נוספות. 

מינהל סחר חוץ מקיים מגעים נוספים עם רשתות בינ"ל, גם בתחום הריהוט, כלי הבית, מוצרי חשמל ומוצרים נוספים. 

ייעודו של צוות המשימה הבינמשרדי הוא ללוות ולהקל את כניסתן של רשתות בינלאומיות לארץ, תוך ליווי במענה לדרישות רגולטוריות ואחרות, קידום חשיבה רוחבית וגיבוש פתרונות לסוגיות נדרשות בשיתוף הרגולטורים הרלוונטיים. 

זהו צעד המשכי ומשלים לרפורמה בתקינה, הממוקדת בכניסתם של מוצרים מיובאים, כאשר הוועדה תעסוק בהכנת רשתות קמעונאיות חדשות במטרה להגביר את התחרות בשווקים ובכך להביא לצמצום יוקר המחיה. 

בין המשימות הראשונות לצוות שהתכנס אמש, הוגדרו: זירוז יישומן והרחבתן של הרפורמות במזון, בתמרוקים ובתקינה, הקלות ביבוא ליבואנים מקבילים ובחינת חסמים הנוגעים לסימון מוצרים, כשרות ומוצרי מזון רגישים.

 

 

יוקר המחיה סופרמרקטים הוזלת מחירים ירידת מחירים רשתות שיווק משרד הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד