כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"למנוע את הפיגוע הבא"

חוק שלילת אזרחות וגירוש מחבלים יאושר מחר במליאה

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים של יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ עברה בוועדה בקריאה שנייה ושלישית ותעלה מחר למליאה | נציגת היועצת המשפטית לממשלה: "יש מניעה משפטית"

חוק שלילת אזרחות וגירוש מחבלים יאושר מחר במליאה
ח"כ אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת החוק הקובעת כי שר הפנים ישלול אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית והוא יגורש לשטחי הרשות הפלסטינית וכן לרצועת עזה, תעלה מחר לאישור במליאת הכנסת. על פי הצעת החוק, קבלת הכספים מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות הפלסטינית, ולכן מדינת ישראל תגרש אותו לשטחי הרשות וכן לרצועת עזה.

שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים. שלילת האזרחות והגירוש יאושרו, בנוסף לשר הפנים, על ידי שר המשפטים ובית המשפט תוך זמנים קצובים - שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך 7 ימים ובית המשפט תוך 30 ימים.

במהלך הדיון, נציגת היועצת המשפטית לממשלה, ראש תחום ייעוץ במשרד המשפטים אביטל שטרנברג, טענה כי יש מניעה משפטית לחקיקת החוק, זאת בעקבות הסעיף בחוק כי ראיה מהרשות הפלסטינית לא תוכל לסתור את השתייכות המחבל אליה.

מטרת סעיף זה הינה למנוע מצב בו הרשות הפלסטינית, ששלחה את המחבל לבצע את הפיגוע, ומתגמלת אותו על כך, תייצר אישורים פיקטיביים בכדי שאלו יוכלו להישאר בשטחי ישראל.

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ: "האחריות למנוע את הפיגוע הבא היא עלינו, לא על אף משפטן. מי שמתכוון להתנגד למה שאנחנו מביאים פה, אחרי מכלול האיזונים שעשינו, מוזמן להסביר את זה למשפחות השכולות ולעם ישראל. הדם הזה שנשפך, הכאב העצום הזה, מלווה אותי כל הזמן, ואני מרגיש מעומק הלב שלי שחוקים כאלו, הם השליחות האמיתית שלנו כנציגי ציבור בכנסת ישראל".

שלילת אזרחות גירוש הרשות הפלסטינית אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד