כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אל תפספסו

כאן בישראל: כך תכנן העבריין לשחרר את אנשיו מהכלא

מידע מודיעיני של שב"ס העלה שארגון הפשיעה של ניבי זגורי ניסה להבריח עבריינים מכלא אשל באמצעות עבריינים בדואים המתגוררים בסמוך לו | אנשי שב"ס אף חפרו סביב הכלא וחיפשו את המנהרה, אך לא מצאו אותה

כאן בישראל: כך תכנן העבריין לשחרר את אנשיו מהכלא
אילוסטרציה צילום: unsplash

מידע מודיעיני שהגיע לשירות בתי הסוהר (שב"ס) העלה כי ארגון הפשיעה של ניבי זגורי משתף פעולה עם בדואים המתגוררים בסמוך לכלא אשל בבאר שבע במטרה לחפור מנהרה לתוך הכלא - ולהבריח דרכה את האחים אדם ואהרן איטל, מאנשיו של זגורי. כך נחשף ב'כאן 11'.

לפי הדיווח של העיתונאי משה שטיינמץ, במשך כמה חודשים התנהלו פעולות סמויות באזור במטרה לנסות ולאתר חפירה. גורמי ביטחון אחרים עורבו גם הם. בשלב מסוים, שב"ס החל לחפור ממש מחוץ לחומות הכלא כדי לנסות ולאתר את המנהרה. ואף להשתמש באמצעים טכנולוגיים נוספים.

המידע הראשוני הגיע לשב"ס לפני יותר משנתיים, והשירות עירב גופי ביטחון נוספים בהם שב"כ, מחשש שהמטרה היא ביטחונית. לאחר עבודה מודיעינית התברר כי מה שלכאורה עומד מאחורי יוזמת החפירה הוא שיתוף פעולה בין ארגון הפשיעה של זגורי לקבוצת עבריינים בדואים.

באותה עת שהו בכלא אשל האחים איטל וההבנה הייתה שהמטרה לשחרר אותם תוך שיתוף פעולה עם הבדואים. באותה תקופה מתגלה באזור מנהרה שנחפרה על ידי הארגון הבדואי לטובת גידול סמים, וגורמי הביטחון מתרשמים מיכולות החפירה מה שמחזק את החשש לחפירת המנהרה. החשש הוא חפירה מתוך מאהל בדואי שממוקם במרחק מאות מטרים מחומת הכלא.

בסופו של דבר לא נמצאה מנהרה והאחים איטל עדיין בכלא. האירוע הזה העלה את איום המנהרות גבוה בסדר העדיפויות של שב"ס – מה שלא מנע את הבריחה מכלא גלבוע כמה חודשים לאחר מכן.

זגורי בריחה מהכלא מנהרה בדואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד