כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"זה מה שלמדתי מדוד המלך"

הדברים המרגשים של האם השכולה לאם השכולה

מרים פרץ ששכלה את שניים מבניה אוריאל ואלירז פרץ, בעת שירותם בצה"ל הגיעה לנחם אצל בנות משפחת פאלי ברמות וריגשה במסר מיוחד שספגה בעצמה מדוד המלך ע"ה

הדברים המרגשים של האם השכולה לאם השכולה
האחים פאלי, יעקב ישראל מימין ואשר מנחם משמאל הי"ד צילום: באדיבות המצלם

אשת התקשורת סיון רהב מאיר השוהה בימים אלה בניו יורק, מספרת: "התיעודים מהבית של משפחת פלאי ברחוב מינץ בירושלים הגיעו אליי תוך שניות לניו יורק. הסרטונים הקצרים האלה הם שיעורים, שמגיעים לעולם כולו. בקצב החדשות הסוער הפיגוע בשכונת רמות ביום שישי אולי נשכח, אבל השבעה על הילדים יעקב-ישראל ואשר-מנחם פלאי בעיצומה".

"בסרטון אחד האמא, דבורה פלאי, יושבת מול בני נוער שמקבלים על עצמם קבלות טובות, לעילוי נשמת ילדיה. נער אחד אומר שיכבד את החברים שלו, השני אומר שישתדל לכבד יותר את הוריו, והשלישי - יניח תפילין".

עוד מתארת סיון: "בסרטון אחר היא מספרת איך היה לה ולילדים משפט קבוע בבית: "אל תאמר אוף, תאמר פרק קוף". פרק ק' בתהלים הוא "מִזְמוֹר לְתוֹדָה", פרק של הודיה. הרבה יוזמות לאמירת מזמור ק' יצאו לדרך בזכות דבריה".

רהב-מאיר מספרת כי ביום שלישי הגיעה האם השכולה מרים פרץ לנחם, ואמרה: "את אף אחד מאיתנו לא שאלו אם הוא רוצה לחיות, ואת אף אחד מאיתנו לא שאלו מתי הוא יילך. זה בידי הקדוש ברוך הוא. אבל אני למדתי מדוד המלך. כשהבן שלו היה חולה, המלך ישב על הרצפה, לא אכל ולא שתה, התפלל וביקש. אבל כשאמרו לו 'הילד מת' - המילה הראשונה שמופיעה שם, זו המילה שצריכה ללוות אתכם: 'וַיָּקֹם'".

היא הוסיפה ואמרה לאם השכולה הטריה דבורה פלאי: "דוד המלך קם, מתלבש, אוכל. זה מה שאתם צריכים לעשות. לקום. הילדים הם כבר מלאכים בשמיים, מטפלים בהם שם, אבל לנו – הקדוש ברוך הוא נותן בכל יום כוחות. אני קברתי שני ילדים וגם בעל, אבל גם חיתנתי ילדים, ויש נכדים ויש שמחות. הקדוש ברוך הוא פותח שערים, ואנחנו לומדים עוד יותר להתחבר אליו ולהתקרב אליו, דווקא מהמשבר הכי גדול".

ואז האמא דבורה אמרה למרים: "את מחזקת אותי, אני רואה מולי מישהו של 'וַיָּקֹם'".

ומרים סיימה: "עוד מעט כל האנשים האלה הולכים, ואנחנו נשארים בבית. הולכים להיות ימים לא פשוטים. אבל – וַיָּקֹם. הילדים האלה יצרו רוח של אחדות בעם ישראל. הלוואי שהיא תלווה אותנו לא רק כשקוברים מתים".

פיגוע הדריסה בשכונת רמות אם שכולה דבורה פאלי יעקב ישראל פאלי אשר מנחם פאלי מרים פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד