כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יפגש עם זלנסקי

לראשונה מתחילת המלחמה: שר החוץ אלי כהן הגיע לביקור בקייב

שר החוץ אלי כהן הגיע לקייב וצפוי להיפגש עם הנשיא זלנסקי ועם שר החוץ קולבה. מלבד הפגישות, כהן יסייר בבוצ'ה, באבי-יאר, ייפגש עם אנשי הקהילה היהודית ויחדש באופן קבוע את פעילות שגרירות ישראל במדינה

לראשונה מתחילת המלחמה: שר החוץ אלי כהן הגיע לביקור בקייב
שר החוץ אלי כהן בקייב צילום: שלומי אמסלם לע״מ משרד החוץ

לראשונה מאז פלשה רוסיה לאוקראינה: שר החוץ אלי כהן הגיע היום (חמישי) לקייב וצפוי להיפגש בהמשך עם הנשיא ולודימיר זלנסקי ועם שר החוץ דמיטרו קולבה. זהו הביקור הראשון של שר ישראלי ושר מהמזרח התיכון בקייב מאז פרוץ המלחמה.

הפגישה של כהן עם זלנסקי תתקיים לבקשת ישראל, ולאחר בחינה מעמיקה של האוקראינים. זאת תהיה הפגישה הראשונה הגלויה של בכיר ישראלי רם דרג עם נשיא אוקראינה מאז החלה המלחמה.

מלבד הפגישות, כהן יסייר בבוצ'ה, באבי-יאר, ייפגש עם אנשי הקהילה היהודית ויחדש באופן קבוע את פעילות שגרירות ישראל במדינה. 

השר כהן מסר: "הגעתי היום לביקור ראשון של שר ישראלי בקייב מאז פרוץ הלחימה. בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצידה של אוקראינה. היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".

"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" מסרה כי היא מברכת את שר החוץ אלי כהן על הגעתו הבוקר לאוקראינה, ומקווה כי יש בכך כדי לאותת על הידוק היחסים בין ירושלים לקייב בממשלה החדשה.

יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר יקבל את פני השר וידון עימו על צרכי הקהילה היהודית במדינה ועל העזרה הנדרשת מישראל בעת הזו לטובת הקהילה היהודית.

אלי כהן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד