ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"המחיר הנורא מכל"

השכול הגיע אל החרדית והמוסלמית - הסיפור הישראלי \\ יצחק הרצוג

הנשיא הרצוג הגיע אמש לניחום אבלים אצל שתי אימהות ישראליות בהן פגע השכול: דבורה פלאי ששיכלה את שני בניה בפיגוע הקשה ברמות, וביישוב הבדואי ניחם את סעדה סואעד שבנה, לוחם מג"ב נפל בפיגוע בירושלים. "למרות השונות, למרות הוויכוחים - חייבים לשמור על אחדותנו"

השכול הגיע אל החרדית והמוסלמית - הסיפור הישראלי \\ יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זהו סיפורן של שתי אימהות שכולות. זה הסיפור הישראלי כולו.

האחת היא דבורה פלאי, אישה חרדית, ירושלמית. ניחמנו אותה אמש. היא בהריון מתקדם, אבלה על שני בניה שנרצחו בפיגוע – יעקב ישראל ואשר מנחם ז"ל, ומוקפת בשבעת ילדיה.

אב המשפחה אברהם נח (בן יהודית) נפצע קשה ומאושפז בבית החולים ואנו מתפללים להחלמתו. דבורה, ישראלית מלאת השראה, עוסקת בקירוב לבבות בתוך החברה הישראלית, בעמותת "איילת השחר".

האם השנייה אותה ניחמתי הבוקר ביישוב הבדואי חוסנייה שבמשגב, היא סעדה סואעד - אמו של לוחם מג"ב אסיל שנפל השבוע בפיגוע בירושלים. סעדה, ישראלית אצילת נפש שמשפחתה יקרה לה מכול, חינכה ומחנכת את ילדיה לנדיבות ונתינה לחברה. היא ישבה עטופת כאב ויגון, לצד אב המשפחה וששת ילדיה – לב חייה.

זה כל הסיפור. אם חרדית. אם מוסלמית. שתיהן שילמו את המחיר הנורא מכל על חירותנו וחיינו פה. כמו שאמרתי בנאומי השבוע - למרות השונות, למרות הוויכוחים - חייבים לשמור על אחדותנו. חייבים לדבר. חייבים לגלות אחריות. חייבים למצוא דרך לפתרון. איננו יכולים להרשות לעצמנו משהו אחר".

פיגוע הדריסה בשכונת רמות אסיל סוואעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד