ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"איזה יום היום?"

טורקיה: אמא ושני ילדיה חולצו לאחר 222 שעות

מניין ההרוגים ברעידות האדמה בטורקיה-סוריה עבר את ה-41,000. שלטונות טורקיה אומרים כי כ-35,500 בני אדם נהרגו במדינה. ממשלת סוריה והאו"ם טוענים כי יותר מ-5,800 בני אדם מתו בסוריה. אשה וילדים חולצו לאחר תשעה ימים תחת ההריסות

טורקיה: אמא ושני ילדיה חולצו לאחר 222 שעות
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אמא ושני ילדים חולצו בטורקיה ב"מצב סביר" באנטקיה, למרות ששהו תשעה ימים מתחת להריסות, מצבם טוב. המחלצת מחמט אריילמאז אמרה לתקשורת הטורקית, כי האישה, שזוהתה בשם אלה, שאלה "איזה יום היום" כשהיא נשלפה מההריסות.

"ראשית, החזקתי את ידה", סיפרה אריילמאז ה המחלצת לסוכנות הידיעות הממשלתית של טורקיה 'אנאדולו'. "דיברנו, שוחחנו והרגענו אותה, לאחר מכן, המשכנו בעבודתנו, אנו שמחים מאוד, הצלנו חמישה אנשים".

אריילמאז, שחברה בצוות שהוכשר לבצע חילוצים הוסיפה: "היא ביקשה מים, אבל לא נתנו דבר לפני שהצוותים הרפואיים אישרו, היא שאלה באיזה יום אנחנו?". עובד מערכת הבריאות עלי פרלס, שטיפל באלה ובבנה ובתה, אמר כי השלושה היו מיובשים אך במצב סביר.

מניין ההרוגים ברעידות האדמה בטורקיה-סוריה עבר את ה-41,000. שלטונות טורקיה אומרים כי 35,000 בני אדם נהרגו במדינה. ממשלת סוריה והאו"ם טוענים כי יותר מ-5,800 בני אדם מתו בסוריה ומעל 100.000 פצועים בשתי המדינות.

רעידות האדמה ההרסניות שהפילו עשרות אלפי מבנים והרגו יותר מ-41,000 בני אדם בחלקים של טורקיה וסוריה, החיו את הדיון הממושך המקומי ובקפריסין על תחנת כוח גרעינית גדולה שנבנית על קו החוף הדרומי של הים התיכון של טורקיה.

אתר המפעל באקויו, הממוקם כ-338 ק"מ ממערב למוקדי הרעידות שאירעו ב-6 בפברואר, מתוכנן להחזיק מעמד ברעידות חזקות, ולא ספג נזק או חווה רעידות חזקות ולא רעידות משנה. אבל גודל הרעידות הקטלניות ביותר בהיסטוריה המודרנית של טורקיה - חידד את החששות הקיימים לגבי המתקן שנבנה על קצה קו שבר מרכזי. חברת Rosatom, החברה הממשלתית של רוסיה שאחראית על הפרויקט, אומרת שתחנת הכוח נועדה "לעמוד בהשפעות חיצוניות קיצוניות".

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה בסוריה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד