ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
בתגובה לעתירות

הממשלה לבג"ץ: הכשרת "עזרת ישראל" בכותל תימשך במהירות האפשרית

המדינה הגיבה לבג"ץ בעקבות העתירות המבקשות לאפשר ליישם את מתווה הכותל. בתשובת המדינה נכתב כי עמדת ראש הממשלה היא, להמשיך את ההכשרה של הרחבה הדרומית במהירות האפשרית. כמו כן, לצורך הכשרת הרחבה, בימים הקרובים תינתן על ידי משרד ראש הממשלה הנחיה להגיש בקשה להיתר בניה

הממשלה לבג"ץ:  הכשרת "עזרת ישראל" בכותל תימשך במהירות האפשרית

המדינה העבירה היום (חמישי) לבג"ץ את תגובתה ביחס לעתירות המבקשות לאפשר ליישם את מתווה הכותל בדגש על פיתוח "עזרת ישראל" - הרחבה הדרומית של הכותל המערבי.

בית המשפט מתקשה להכריע בעתירות הללו בעיקר בגלל הרגישות הרבה מול החברה הישראלית ויהדות התפוצות. 

במסגרת תשובת המדינה, נמסר כי עמדת ראש הממשלה היא להמשיך ביישום ההנחיה משנת 2017 לפיה, בין היתר, תימשך ההכשרה של הרחבה הדרומית במהירות האפשרית וכי יימשך ניהול הרחבה הדרומית בהתאם למתכונת הקיימת בשנים האחרונות.

כמו כן, לצורך הכשרת הרחבה הדרומית תינתן בימים הקרובים על ידי משרד ראש הממשלה הנחיה להגיש בקשה להיתר בניה.

עמדת ראש הממשלה הינה שפתרון לנושא רגיש ומורכב מעין זה, שחלקו נוגע לסוגיית חופש הפולחן יקודם על ידי הרשות המבצעת. לכן, בעת הזו, יש לאפשר לדרג המדיני להמשיך לקדם את הפתרון לסוגיה.

בתשובת המדינה שהוכנה על ידי עו"ד שרון רוטשנקר ועו"ד הדס ערן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה נכתב: "עמדת ראש הממשלה היא להמשיך ביישום הנחיית ראש הממשלה מיום 25.6.2017".

עוד נכתב: "לצורך כך אישרה ועדת המכרזים, ביום 30.1.2023, את מימוש זכות הברירה השנייה שעמדה לרשות משרד ראש הממשלה בהסכם עם החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בע"מ, להארכת הסכם ההתקשרות. התקשרות זו מסדירה את ניהול ותפעול 'עזרת ישראל' ונועדה ליישם את חלקה הראשון של הנחיית ראש הממשלה - קרי שניהול האתר יימשך במתכונתו הקיימת בשנים האחרונות".

בתשובה נכתב בנוסף כי ראש הממשלה הורה על קידום פיתוח הרחבה: "כמו כן, ולצורך יישום חלקה השני של הנחיית ראש הממשלה - הכשרת האתר, תינתן בימים הקרובים על-ידי משרד ראש הממשלה הנחיה לחברה הממשלתית להגיש את הבקשה להיתר בניה שהוכנה לעניין זה".

בתשובת המדינה נטען כי בעת הזו אין מקום להתערבות בג"ץ: "בשים לב לעמדת ראש הממשלה ולאמור בהודעה המעדכנת דנן, עמדת משיבי המדינה היא כי אין מקום בעת הזו להתערבות שיפוטית בסכסוך ויש מקום לאפשר לדרג המדיני להמשיך לקדם את הפתרון לסוגיה כאמור לעיל".

הבוקר, לקראת תשובת המדינה, אמרו בסביבתו של סגן השר אבי מעוז ל'בחדרי חרדים', כי הם "מביעים תסכול ואכזבה עמוקים מתשובת המדינה המתגבשת בעניין בג"ץ הכותל".

 

בית המשפט העליון רפורמים הכותל המערבי עזרת ישראל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד