כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המכתב שנשלח לנשיא

ראש המוסד לשעבר שמתנגד לרפורמה מסביר

ראש המוסד לשעבר אלוף (מיל') דני יתום, מחותמי המכתב לנשיא נגד הרפורמה המשפטית, הסביר: "יש לנו גם זכות וגם חובה להביע את עמדתנו בכל נושא" והוא לא רואה בכך שימוש בצה"ל במאבק

ראש המוסד לשעבר שמתנגד לרפורמה מסביר
דני יתום צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על רקע האפשרות לפרשה בנושא הרפורמה המשפטית, מאות בכירים לשעבר במערכת הביטחון, בהם ראש השב"כ הקודם יחד עם ראש שב"כ לשעבר נוסף, ראשי מוסד, מפכ"ל לשעבר ואלופים בצה"ל, פנו לנשיא המדינה יצחק הרצוג וביקשו: "לא לחתום על חוקים שסותרים את האופי היהודי והדמוקרטי של ישראל". אריה אלדד ורוני בר־און שוחחו ברדיו 103FM עם אלוף במיל' דני יתום, לשעבר ראש המוסד ומחותמי המכתב, אשר הסביר מדוע הצטרף למאבק.

"440 קצינים בכירים במילואים וראשי מוסדות ביטחוניים חתמו על מכתב לנשיא שקורא לו שלא לצרף את חתימתו לחקיקה העתידית במסגרת הרפורמה המשפטית. אתה חושב שזה בסדר שאנשי מילואים מתערבים, בשם הדרגות שלהם, בהליך חקיקה שכזה?", שאל אלדד בפתח הריאיון.

"בהחלט. מהרגע שפשטנו את המדים, או את הבגדים האזרחים שמאפיינים גופים ביטחוניים אנחנו אזרחים רגילים. יש לנו גם זכות וגם חובה - כמו לכל אחד אחר, וכמו לכל אחת אחרת, להביע את עמדתנו ואת דעתנו. בנושאים שנראים לנו נושאים קריטיים וחשובים שנוגעים לגורלה של מדינת ישראל ולעתיד שלנו ושל הילדים והנכדים שלנו אנחנו בוודאי ובוודאי נביע את עמדתנו", ענה יתום.

"אתם חותמים לא כאזרחים, אתם חותמים עם הדרגות", אמר בר־און. יתום האזין לדברים ברוב קשב, ואמר: "אני רוצה לומר לך שעל כרטיסי הביקור של רבים מחבריי שעברו לעולם העסקי מופיעה גם דרגתנו במילואים. זה מקובל בכל העולם. זה הנכס שלנו, עם זה אנחנו באים. אם אנו רוצים להשפיע, אנו יכולים לעשות שימוש בדרגות שלנו בכדי לנסות ולשכנע".

בהמשך התייחס לעובדה שחתימת הנשיא לא דרושה לחקיקה, וטען: "תראה, אני לא אסרב להתנצל - יש פה שגיאה, יש פה טעות. אני לא יכול לרחוץ את ידיי, ואין לי ניקיון כפיים. אני, כמו כל האחרים, מתבייש בכך שלא בדקנו את זה".

לסיום נשאל האם הוא לא חושש שהמחאה מובלת בידי גופים קיצוניים, ואמר שהוא נגד אמירות קיצוניות כמו 'שפיכות דמים'. לדבריו, זה מעורר מוטיבציה אצל כל מיני אנשים להגיע למצב הזה. "אני לא דיברתי על שפיכות דמים, ואני לא אדבר על זה. אנחנו בפעולה הזו עשינו כל מאמץ בכדי לא להידרדר למצב שאין ממנו מוצא. אנחנו חייבים לעשות הכל בכדי להגיע להידברות ללא שפיכות דמים".

דני יתום הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד