כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
במסדרונות חשוכים

מאבטחים עם פנסים: כך הגיע השר כהן לזלנסקי

הביקור של שר החוץ אלי כהן באוקראינה לא התקבל בעין יפה ברוסיה. ערוץ טלוויזיה בבעלות המדינה פתח את שידורו עם סלידה מביקורו של כהן ב"מדינה נאצית". כהן נפגש עם המנהיג האוקראיני במשרדו בקייב, לאחר שהודרך במסדרונות חשוכים על ידי שומרים עם פנסים. בשל חששות ביטחוניים, הביקור נשמר בסתר עד שהגיע כהן לקייב

מאבטחים עם פנסים: כך הגיע השר כהן לזלנסקי
פגישת שר החוץ עם הנשיא זלנסקי צילום: שלומי אמסלם לע"מ

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי נפגש אתמול (חמישי) עם שר החוץ אלי כהן, בפגישה הועלו מספר נושאים כמו להגדיל את מספר החיילים הפצועים המטופלים בישראל, ולאפשר לעוד 15,000 אוקראינים להיכנס לישראל עם היתרי עבודה. אך לפני הפגישה בשל האבטחה הכבדה שמקבל הנשיא זלנסקי, השר כהן נפגש עם המנהיג האוקראיני במשרדו בקייב, רק לאחר שהודרך לצעוד במסדרונות חשוכים על ידי שומרים אחוזי פנסים.

לאחר ביקור של יום אחד בטורקיה, נחת השר כהן ביום רביעי בלילה בפולין, ואז לקח רכבת לילה עם המשלחת שלו מעיר הגבול הפולנית פשמיסל לקייב, מאחר וטיסות לא נוחתות באוקראינה עקב תקיפות אוויריות מצד רוסיה. בשל חששות ביטחוניים, הביקור נשמר בסתר עד שהגיע כהן לקייב. שר החוץ יטוס היום בחזרה לישראל לאחר נסיעת לילה נוספת ברכבת חזרה לפולין ומשם טיסה לישראל.

עוד לפני הפגישה עם הנשיא, השר כהן נפגש עם שר החוץ האוקראיני, מקורות ששוחחו עם שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה לאחר הפגישה אמרו ל"טיימס אוף ישראל" כי שר החוץ האוקראיני ציין שהוא מרוצה מהדיון, אך נשמעו גם מילים אחרות, חילוקי דעות נשמעו במהלך ביקורו של כהן. כהן שוב סירב לגנות את רוסיה בשמה, וקולבה נמנע מלהזכיר את איראן.

הביקור כנראה לא התקבלה בחום על ידי הקרמלין, כאשר הערוץ הראשון של רוסיה בבעלות המדינה פתח את שידורו עם 'זעזוע" מביקורו של כהן ב"מדינה נאצית". לדברי השדרן, כהן נפגש עם זלנסקי, "נשיא יהודי, שהוא גם נאצי". הערות כאלה של גורמים רשמיים ברוסיה זכו לביקורת מצד ישראל וארה"ב בעבר.

מלחמת אוקראינה רוסיה שר החוץ אלי כהן ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד