י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הישג לארה"ב

איחוד האמירויות ביטלה את ההצבעה באו"ם נגד ישראל

איחוד האמירויות ביטלה את הצבעת האו"ם נגד ההתנחלויות. הודעת האמירויות היא הישג משמעותי לממשל ביידן, אשר הפעיל בימים האחרונים לחץ כבד על הרשות הפלסטינית וישראל בניסיון להרגיע את המתיחות הגואה

איחוד האמירויות ביטלה את ההצבעה באו"ם נגד ישראל
פתיחת השגרירות צילום: משרד החוץ

איחוד האמירויות הערביות הודיעה למועצת הביטחון של האו"ם כי היא לא תביא היום את ההצבעה על הצעת החלטה בדרישה מישראל "להפסיק לאלתר את כל פעילות ההתנחלויות בשטח הפלסטיני הכבוש", כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

"בהתחשב בשיחות החיוביות בין הצדדים, אנו עובדים כעת על טיוטה שתזכה לקונצנזוס", נכתב במכתב שנשלח ביום ראשון לאו"ם. "בהתאם לכך, ביום שני לא תתקיים הצבעה על טיוטת ההחלטה". בנוסח ההחלטה המקורי נכתב "מאשש כי להקמת התנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלסטיני שנכבש מאז 1967, כולל מזרח ירושלים, אין תוקף משפטי ומהווה הפרה בוטה על פי המשפט הבינלאומי".

הודעת האמירויות היא הישג משמעותי לממשל ביידן, שהפעיל בימים האחרונים לחצים כבדים על הרשות הפלסטינית וישראל במטרה להגיע להבנה שתנמיך את הלהבות ותשיג שקט במספר חזיתות, בשל חשש מהסלמה לקראת חודש הרמדאן המוסלמי. המגעים כללו הבטחה של אבו מאזן לא לפנות לאו"ם, ובתמורה ישראל תקפיא את התוכניות עליהן הכריזה.

מקורות הבקיאים בפרטים אמרו לרויטרס, כי כחלק מההסכם, צה"ל לא יכנס לערים בגדה המערבית בשליטה פלסטינית, אלא במקרים של מה שמכונה "פצצה מתקתקת" לקראת פיגוע.

אבו מאזן סבור כי הכניסות המתמשכות של צה"ל לתוככי הגדה המערבית, שהובילו למעצרם של פעילי טרור, נערכו כדי "לרצות את ממשלת הימין החדשה וגם את הציבור הישראלי".

איחוד האמירויות ארה''ב התנחלויות או"ם פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד