י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
שנתיים אחרי עדיין משתקם

תלמיד הישיבה שנפצע בפיגוע משחזר: "הרגשתי שהדם יוצא לי מהגוף"

שנתיים אחרי פיגוע הירי בצומת תפוח, תלמיד הישיבה בניה פרץ עדיין משתקם מהפציעה הקשה ועדיין לא מסוגל להלך על רגליו. כעת הוא משחזר את רגעי האימה כיצד נורה ומה הרגיש עד שאיבד הכרתו | פרץ: "ראיתי את המחבל צועק 'אללה הוא אכבר' כשהוא מחזיק אקדח ביד. הספקתי להסתובב, הוא עצר ממש מולי, וירה עליי ראשון"

תלמיד הישיבה שנפצע בפיגוע משחזר: "הרגשתי שהדם יוצא לי מהגוף"
חיילים בצומת תפוח צילום: Sraya Diamant/Flash90

תלמיד הישיבה בניה פרץ שנפצע באורח קשה בפיגוע הירי שהתרחש בצומת תפוח לפני כשנתיים בכ' באייר תשפ"א, ממשיך עדיין להשתקם ובימים הקרובים צפוי לעבור ניתוח בחו"ל. בראיון ראשון באולפן 'ערוץ 7' שחזר את רגעי האימה בפיגוע שהשלכותיו מלוות אותו עד היום כאשר הוא עודנו לא מסוגל להלך על רגליו.

בראיון לאיש התקשורת יותם זמרי סיפר פרץ: "יום ראשון, כ' באייר, היינו בדרך לישיבה באיתמר שם למדתי בשיעור א' והגענו לטרמפיאדה בצומת תפוח. הגענו לשם כמה חבר'ה ושם פגשתי גם את יהודה גואטה הי"ד ועוד כמה חברים. הרגשתי הכי בטוח בעולם, כי הייתי עם מלא חברים. היה על ידי חייל והכול היה בסדר".

חיילים בזירת הפיגוע. צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90.

בניה מתאר רכב שחור שראה מתקדם במהירות לעבר התחנה: "הוא ממש חרק, אז הסתכלתי. ראיתי את המחבל צועק 'אללה הוא אכבר' כשהוא מחזיק אקדח ביד. הספקתי להסתובב, הוא עצר ממש מולי, וירה עליי ראשון", משחזר תלמיד הישיבה. "נפלתי על הרצפה ולא ידעתי מה קרה לי. בהתחלה לא איבדתי את ההכרה ושמעתי שמישהו נפגע בראש, שמעתי שהיו יריות. הכל התחיל להיות מעורפל. הרגשתי שהדם יוצא לי מהגוף והתחלתי לומר 'שמע ישראל'. פשוט כך", הוא מספר.

פרץ הוסיף וסיפר: "אני ממש זוכר ששכבתי על הרצפה וניסיתי לקרוא לחבר שלי שעמד ממש ליד הרגל שלי. ניסיתי לבעוט בו ולקרוא לו. הוא הסתכל על יהודה שוכב על הרצפה והיה בהלם. ניסיתי לבעוט בו שיבוא לעזור לי, ניסיתי לקרוא לו ולא הצלחתי לדבר, ממש הרגשתי חנוק".

לדבריו, "לא הבנתי למה אני לא מצליח להזיז את הרגל. חשבתי שאולי אני בטראומה או הגוף בטראומה. ואז באו חיילים ופראמדיקים, העלו אותי לאמבולנס ושם כבר איבדתי את ההכרה והתעוררתי בבית חולים. באותו יום בערב באו כבר מהשב"כ לחקור אותי אבל עדיין הייתי מעורפל. רק ביום שלאחר מכן התעוררתי". סיכם.

הק' יהודה גואטה הי"ד. (באדיבות המשפחה)

בהמשך שיתף בניה באותו רגע מר ונמהר שבו הבהיר לו רופאו את חומרת הפציעה שלו ועד כמה היה לו קשה לקבל את האבחון ששינה את חייו. לכל אורך הראיון ישב לצדו אביו עופר פרץ, ששיתף גם את הזווית שלו מהרגע שעודכן על פציעת בנו בפיגוע ואת השתלשלות העניינים והקשיים שמלווים אותו ואת בנו עד היום. כאשר בימים אלה הוא פועל לטובת טיפול שיאפשר לבניה לשוב ללכת על רגליו באמצעות ניתוח חדשני שיבוצע בחו"ל ועלותו רבה.

בפיגוע נרצח חברו של בניה, הבחור הקדוש יהודה גואטה הי"ד וחבר נוסף - עמיחי חלא נפצע גם הוא. ב-5.1.2022 נגזרו על המחבל מונתצר שלבי שני מאסרי עולם ופיצויי של מיליון וחצי שקלים לעיזבון של יהודה, מיליון שקלים לפצוע בניה פרץ ו-20 אלף שקלים לעמיחי חלא. זאת לאחר שהמחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאת, החזקת וייצור נשק ושיבוש הליכי משפט. 

הלוויתו של גואטה הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

יהודה גואטה צומת תפוח פיגוע ירי בניה פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד