כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
'יום המחאה' נפתח

לקראת החקיקה: מפגינים חוסמים את הגעת שרים וח"כים לכנסת

עשרות מפגינים חסמו הבוקר את דלת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד המתגוררת בגבעת שמואל, את דלת ביתו של שר החינוך יואב קיש ואת רכבו של יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ שמחה רוטמן, זאת לקראת שורת הפגנות ומחאות שמתוכננות היום נגד הרפורמה המשפטית

לקראת החקיקה: מפגינים חוסמים את הגעת שרים וח"כים לכנסת
המפגינים הבוקר צילום: אחים לנשק

לקראת יום דרמטי של הצבעות ראשונות בחוקי הרפורמה המשפטית, כמה מחברי הכנסת התעוררו הבוקר (שני) להפגנות מחוץ לביתם.

כך חבר הכנסת שמחה רוטמן העומד בראשות ועדת החוקה המקדמת את הרפורמה, חברת הכנסת טלי גוטליב וכן השרים אבי דיכטר ויואב קיש.

בהמשך הגיעו שוטרים והרחיקו את הפעילים מהמקום, ואלה טענו כי שניים נעצרו.

ראש הממשלה נתניהו הגיב למהומות: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה- להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

יואב קיש כתב: "הניסיון להשתמש באלימות פיזית כדי למנוע ממני להגיע ולייצג את הציבור שבחר בי בכנסת רק מחזק אצלי את הנחישות לעשות זאת".

חוסמים את הגעת ח\"כ רוטמן\\\\צילום: אחים לנשק

ח"כ טלי גוטליב הגיבה לאירוע בראיון ל"קול חי": "חיות טרף חיכו לי ליד דלת הבית, חיות טרף, אין שום מילה אחרת. יש לי בבית ילדה אוטיסטית וחסמו את דרכי. המשטרה פעלה כמו שצריך. זה לא נעים, אבל זה גרם לי להבין כמה חשוב להצביע עוד היום על הרפורמה"

מהמשטרה נמסר כי: "במהלך אירועי מחאה שמתקיימים הבוקר במוקדים שונים במחוז ת"א, נעצרו לחקירה בגין הפרת הסדר הציבורי ואי ציות להוראות השוטרים 6 מפגנים ברמת גן, ו-2 מפגינים בגבעת שמואל".

המפגינים חסמו את שערי ביתם או את הישובים בהם הם מתגוררים וניסו למנוע את הגעתם לכנסת לקראת יום הדיונים במהלכו יצביעו על שני חוקים ברפורמה.

ח"כ הליכוד, עמיחי שיקלי אמר בעקבות האירועים האלימים: "קריאות לאלימות, השתקה שיטתית במוסדות אקדמיים של מצדדי הרפורמה, חדירה לפרטיות פגיעה מתמשכת בסדר הציבורי ובחופש התנועה . ואלה קוראים לעצמם ״שוחרי הדמוקרטיה״. השמאל מעולם לא היה ומעולם לא יהיה ליברלי".

יצויין כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מיהר להתנער מחסימת הבית של ח"כ גוטליב: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".

לפי התוכנית, היום יתקיימו הפגנות בהיקף רחב, זאת לקראת ההצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה על הצעת חוק שתאפשר לקואליציה לשלוט בוועדה לבחירת שופטים באמצעות שינוי הרכבה, ותחסום בפני בג"ץ את האפשרות לדון בחוקיות חוקי יסוד.

לדברי המארגנים, מדובר בהחרפת ההתנגדות, כאשר שורה של הפגנות תתקיימנה ברחבי הארץ, כששיא המחאה יהיה שוב בירושלים, במפגן המוני שיחל בשעה 14:00 מול משכן הכנסת, כמו בשבוע שעבר. לאחר מכן מתוכננות צעדות מפגינים ברחובות הבירה. במקביל תתקיים שורת פעולות מחאה נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ, בין השאר צפויים הורים וילדים להפגין ברחבי תל אביב ולחסום רחובות, כשגם בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובערים נוספות מתוכננות פעולות דומות. בין השאר יתקיימו הפגנת מחאה בעין המפרץ, שם צפויים מפגינים לחסום את הכביש עם כלים חקלאיים; מחאת הייטקיסטים במתחם שרונה; והפגנה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

כזכור, לצורך הידברות סוכם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג על דחייה בהצבעה בקריאה הראשונה על החלק הראשון של הרפורמה, ההצבעות האלה יתקיימו בשעות הערב המאוחרות בכנסת.

חוסמים את הגעת ח\"כ רוטמן\\\\צילום: אחים לנשק

 

שמחה רוטמן הפגנות טלי גוטליב יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד