כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
השמאל מנהל מערך הונאה מתוחכם

מול האנרכיסטים: ללכת עד הסוף // שניאור ובר

זה הזמן להעניק רוח גבית לנציגי הציבור שמיישמים בשליחות בוחריהם את התיקון שאליו שיווענו שנים ארוכות. כאן המקום להכריז בקול גדול: לכו בכוחכם זה בקומה זקופה. מיליוני מצביעים מאחוריכם | עורך 'מרכז העניינים' שניאור ובר בטור מיוחד לקראת ההצבעה במליאה

מול האנרכיסטים: ללכת עד הסוף // שניאור ובר
יריב לוין ושמחה רוטמן בוועדת חוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השמאל החליט לשרוף את המדינה. אין דרך אחרת להסביר את השיגעון שאוחז בתקופה האחרונה במחנה שבעבר הנהיג את ישראל ומשאיבד את הגה השלטון, מוכן לעשות הכל על מנת להכחיד ולהרוס כל חלקת אדמה. בשם המלחמה הזאת, אין דבר פסול. העולם כולו מגויס על ידם למלחמה הזו והם מאיימים להעלות באש את הבית על יושביו.

אלה בדיוק רגעי המבחן הקריטיים, שבהם אסור בשום אופן למצמץ. זה הזמן להעניק רוח גבית לנציגי הציבור שמיישמים בשליחות בוחריהם את התיקון שאליו שיווענו שנים ארוכות. כאן המקום להכריז בקול גדול: לכו בכוחכם זה. פעלו בכל הכוח ובקומה זקופה. מיליוני מצביעים מאחוריכם ומייחלים להצלחתכם.

רגע לפני שעוברים לשלב החקיקה ברפורמה המבורכת שמקדם שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט, שוחחתי עם הפובליציסט ד"ר גדי טאוב, שעמד במרכזה של סערה ציבורית לאחרונה, כשפוטר מעבודתו בעיתון 'הארץ' רק בשל עמדותיו שחורגות מדף המסרים של השמאל.

טאוב מזהיר מפני נסיגה ברפורמה. "אסור להיכנע לפחדנות. השמאל מנהל פה מערך הונאה מתוחכם, עיקש, שמובן לגמרי. לראשונה השמאל עומד לאבד את שלטונו. מפלגה שלא מצליחה לעבור את אחוז החסימה, מצליחה לנהל את המדינה דרך עיוות של הדמוקרטיה שהרפורמה הזו עומדת לתקן אותה. אסור לסגת ממנה לרגע".

טאוב דוחה את האיומים על נזק חמור לכלכלה וקובע: "כל עניין הכלכלה הוא שקר גס. הרפורמה תייצב את מערכת המשפט הישראלי ותעשה אותה יותר ברורה ומובנת. בינתיים הנזק הכלכלי זה מה שהשמאל עצמו גורם בהשתוללות שלו. בן אדם שרוצה להדליק את הבית לא צריך להפסיק את הרפורמה, אלא פשוט לעזוב את הגפרורים. הרפורמה הזו תאפשר יציבות כלכלית לטווח ארוך".

"אני ראיינתי את יריב לוין ראיון ארוך, ושאלתי אותו האם הלחצים לא מפחידים אותו. הוא אמר לי, אתם פשוט לא מבינים מהיכן מגיעים הלחצים. הוא הסביר לי שהלחצים מגיעים מהבוחרים, והבוחרים הם האנשים שאליהם אני מחויב. בכל מקום שאני הולך, הבוחרים, המצביעים של הפריימריז בליכוד אומרים לי "חס וחלילה שלא תיסוגו מהרפורמה הזו, כי לא נצביע בעבורכם שוב"...

"רוב הציבור חפץ ברפורמה הזו, ואנו לא נכנע לרצון המיעוט. זה לא מתקבל על הדעת", מוסיף טאוב.

בהתייחסו לבריחת המשקיעים לנוכח הרפורמה, סבור טאוב כי "מדובר על סכומים קטנים ועל אנשים שהם בעצמם, כפי שאני אומר, מנסים להצית את הבית ולהעמיד פנים שם מזהירים מפני שריפה. הנזק התשתיתי של הכניעה לאיומים לחצים מהסוג הזה של מיעוט טרוריסטי, הם עצומים לטווח ארוך".

לדבריו, אנחנו לא יכולים לוותר על ייצוג שיטת הממשל בישראל והחזקת הדמוקרטיה לאזרחי ישראל מפני שבטווח הקצר יהיו לזה כל מיני מחירים. "את המחירים הללו אנו נצטרך לשלם מפני שמי שנכנע לבריונות ולסחטנות ימשיך להיכנע גם אחר כך. מישהו דורש ממך פרוטקשן ומאיים להצית לך את החנות, אם אתה ממשיך לשלם לו אתה תאלץ לשלם לו לנצח".

"יש רק דרך אחת מול הדברים הללו", אומר טאוב, "והיא לא להתרשם מהרעש שמועצם בעיתונות עשרות מונים, זה מיעוט קטן וקולני, 15,000 מפגינים. נניח שהיה את הכמות הזו. למרות שזה מופרך לחלוטין גם זה פחות ממצביעי מרץ שלא עברו את אחוז החסימה... ואנחנו לא אמורים להיכנע לרעש שהם מייצרים".

מזהירים אותנו מידי יום שבסוף אנו נהפוך להונגריה. האם הונגריה היא מקום כ"כ רע, שאלתי את טאוב. "זה לא במקרה שהונגריה משחקת תפקיד כ"כ מכריע כאן... הונגריה יותר דמוקרטית מישראל. בהחלט הייתי רוצה שבדומה להונגריה, ישראל תהיה יותר דמוקרטית".

"השמאל לא מוכן לוותר על המונופול", קובע טאוב. לטעמו, יש לנו בית משפט שכולו מורכב מדעה שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. "רוב גדול של השופטים אוחזים בדעות של מרצ וחלק שמאלה ממנה. ולפיכך, אי אפשר להפקיר את מוקדי הכח הללו בידי השליטה המוחלטת של השמאל. לכן השמאל מפחד ממה שעשו בהונגריה".

כשביקשתי את התייחסותו לפיטוריו מהעיתון לאנשים חושבים, השיב טאוב: "שמחתי לשמש כתירוץ לעובדה שעיתון הארץ כבר איננו עיתון. בעצם קיבלתי מכתב שנכתב בו שאת הדעה שלי אסור להשמיע, כי היא מסוכנת מידי. ובמילים אחרות, לומר את האמת על הרפורמה - זה אסור עכשיו. הארץ עסוק כעת במבצע הונאה רחב היקף שמתחיל מן העובדה שהוא מכחיש את המופרעות של השיטה הישראלית, שמשרתת אותו, שבה שופטים ישראלים מנהלים מדינה שהציבור שלה ימני".

טאוב נחרץ: "מה שהארץ מתאר כהתקפה על הדמוקרטיה, הוא מכנה אותה "הפיכה משטרית". הוא יודע שאסור לקרוא לה בעיתון בשם אחר, עיתון סובייטי. אסור לומר "הרפורמה", צריך לומר ההפיכה המשטרית... זה הרי שקר. מה שהארץ מנסה להסביר שהוא והאנשים אתו הוא עובד לא נלחמים על הדמוקרטיה, אלא כנגד הדמוקרטיה, כדי להגן על שלטון המיעוט שלהם מפני רצון הציבור. דבר זה הוא בזוי, מכוער ונמוך. שמחתי לשמש כתירוץ, שהבהיר לקורא באופן ברור שהארץ כבר לא עיתון אלא שירות תעמולה מטעם בג"ץ".

בשיחה עמי, טאוב מזהיר מפני האלימות שננקטת בידי מתנדי הרפורמה משמאל. "אלה מובילי דעה חילוניים", אומר טאוב באשר לאמירות הקיצוניות שנשמעו לאחרונה. "הם מצייגים באמת חלק מהציבור החילוני, יש להם סמכות. אמנם רוב הציבור רואה את הטירוף. אבל יהיו להם כמה תלמידים שיסיקו את המסקנות הקיצוניות מהדברים הללו. ויפול לידיו של איזה מתוסבך שירגיש שהוא גואל את נפשו על ידי מעשים ששכנעו אותו אלו. זה שיכול להיות מטורף מסוכן, זה דבר הגיוני לחלוטין, ואני מקווה שהשב"כ ער לכך שזה יכול לקרות".

עם זאת, טאוב איננו חושש מקרבות ברחובות: "מלחמת אחים בקנה מידה גדול, לא תהיה פה. הציבור בישראל יש לו אינסטינקט חזק של סולידריות, ולא יהיה פה מלחמה של ציבור. יש פה מיעוט משיחי, חילוני, מטורף שצריך יהיה לרסן אותו. ואנו נעשה זאת, לאט-לאט".

הפובליציסט הבכיר מפתיע וטוען כי חלק מהציבור שמצביע שמאל גם הוא בעד הרפורמה הזו. לשיטתו, "חלק מהציבור עדיין לא מצביע ימין כי הוא עדיין גורס את השקר שנקרא משפט נתניהו. שככל שהוא מתקדם מתברר שאין בו דבר, וככל שעובר הזמן יותר אנשים מבינים שמשפט נתניהו הוא חלק מהניסיון של החונטה המשפטית לכפות ולהשליט את מרותה, בנוגע לרצונו של הציבור".

"על ידי זה שתבטל את בחירתו של הציבור הימני, וככל שאנשים יותר יבינו את זה יותר, תהיה תמיכה רחבה יותר לרפורמה. ולא משום שהרפורמה תבטל את המשפט, כי הרפורמה לא יכולה לבטל את המשפט... הייתי יוצא עכשיו בהצהרה ואומר שרה"מ מעוניין שיהיה הליך של משפט בכדי להוכיח את חפותו. הרפורמה הזו נוגדת את האינטרס המשפטי שלו. כי היא יכולה גם יכולה לעשות את השופטים עוינים.

טאוב מנתח את מצבו של נתניהו נוכח הרפורמה. "אני חושב שמה שאירע במשפט נתניהו, הוא שבחושיו הפוליטיים המפותחים נתניהו הפנים שמערכת המשפט גורסת שוב ושוב את פתקי ההצבעה שלנו. והגל הזה הוא כ"כ גדול שיש לו רק שתי אפשרויות: או לגלוש על הגל הזה. או להיקבר תחתיו, כי אם הוא עוצר את הרפורמה - הקואליציה שלו מתפרקת והקריירה הפוליטית שלו נגמרה".

שניאור ובר אנרכיסטים רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד