כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
'מסית לאלימות ולמרי אזרחי'

'הליכוד' הגישה תלונה נגד ראה"מ לשעבר אהוד ברק

מפלגת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בטענה כי הסית לאלימות וקרא למרי אזרחי וסירוב פקודה | "מזה כמה שבועות נחשפים המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט לרטורקיה קשה של הסתה, לנקוט במעשים אלימים, שעלולים לפגוע בסדרי המשטר והחברה במדינה", כתבה המפלגה

'הליכוד' הגישה תלונה נגד ראה"מ לשעבר אהוד ברק
בנימין נתניהו/אהוד ברק צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

לאחר אמירותיו אמש (חמישי) של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק "כי חובתם של חיילים לסרב פקודה שמעליה "מתנוסס דגל שחור", ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, הגישה היום מפלגת הליכוד תלונה במשטרה נגד ברק בטענה כי הסית לאלימות וקרא למרי אזרחי וסירוב פקודה.

בתלונה שהגישה המפלגה נכתב כי "חופש הביטוי אינו מעניק הגנה לנבחר ציבור לשעבר שעושה בו שימוש ציני, שרואה בו כלי נשק להסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים, ולקריאה למרד בממשלה, שזכתה לאמון העם בבחירות ולאמון הכנסת".

המפלגה מדגישה את חומרת אמירותיו של ברק כאשר לטענת הליכוד "התבטאויותו של ברק רוויות הסתה ועלולות להניע את המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט, שמזה כמה שבועות נחשפים לרטורקיה קשה של הסתה, לנקוט במעשים אלימים, שעלולים לפגוע בסדרי המשטר והחברה במדינה".

כזכור אתמול, התייחס ברק בוועידת הדמוקרטיה של עיתון 'הארץ' כשהתייחס למהלכי הקואליציה והקביל את השאלה על סירוב פקודה לשאלת הציות למשטר "בלתי לגיטימי בעליל", שהזהיר שישראל תקבל על עצמה אם תיושם המהפכה המשפטית. עוד אמר כי אם הקואליציה לא תעצור את מהלכיה, "אנחנו תוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה". 

"כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב זה חובתו", אמר ברק. "המקבילה האזרחית של זה פה". הוא הוסיף: "יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית, כפי שהיא מוגדרת במגילת העצמאות, ואין לנו חוזה עם שום דיקטטור. במבחן ההיסטוריה נרשמים לדראון עולם אלה שצייתו לפקודות, ואלה שנתנו את הפקודות".

כאמור, לאור הדברים, הגישה היום הליכוד תלונה במשטרה נגד ברק, בטענה כי הסית לאלימות וקרא למרי אזרחי וסירוב פקודה.

 

מרי אזרחי אהוד ברק הליכוד סירוב פקודה דיקטטורה דמוקרטיה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד