כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
נודע גודל הנס

הרבי הורה שלא לנסוע: בנות סאטמר ניצלו מהפיגוע

ויהי לפלא: יממה קודם לפיגוע אתמול בצומת בית הערבה הורה הרבי מסאטמר לבטל טיול לבנות החסידות מבני ברק שהיו אמורות לעבור במקום הפיגוע בכביש 90 שם נהרג אילן גנלס הי"ד

הרבי הורה שלא לנסוע: בנות סאטמר ניצלו מהפיגוע
הרבי מהר"א מסאטמר צילום: באדיבות המצלם

בחסידות סאטמר סיפרו אתמול כי בנות הסמינר בבני ברק תכננו לצאת לטיול סמוך למקום הפיגוע שהיה אתמול בכביש 90, סמוך לצומת בית הערבה שליד יריחו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנהלת המוסדות בבני ברק תכננו לצאת אתמול יום שני לטיול עם תלמידות הסמינר של סאטמר, כרגיל לפני כל טיול התקשרו לרבי לקחת ממנו את ברכת הדרך ושאלו את הרבי גם האם הבחורים צריכים להשתתף בהלווית ספרי התורה. 

הפעם הרבי שאל כמה וכמה שאלות למנהלים וראו עליו שלא נוח לו לאשר ולברך את התלמידות עקב כך שמתוח המצב עם הערבים, אחרי כמה דקות ענה הרבי והרה שלא לנסוע. במוסדות היו בהלם שכן תמיד הרבי נותן את ברכתו והפעם הורה שלא.

אחד החסידים סיפר ל'בחדרי חרדים' "זה היה מאוד לא נעים לבטל טיול לתלמידות ברגע האחרון והפסד כספי גדול, אבל אם הרבי אומר לא לנסוע לא נוסעים". 

בקו של החסידות אף דווח קודם לפיגוע על הביטול של הנסיעה בהוראת הרבי.

בשעות הערב נודע גודל הנס, לפי התכנון התלמידות היו צריכים להיות באותו מקום בו היה פיגוע הירי בכביש 90 ולעבור שם מספר פעמים במהלך הטיול וגם אם הם לא היו באותו רגע בכביש איזו פאניקה הייתה להורים. 

בפיגוע נהרג אתמול אילן גנלס הי"ד, אזרח אמריקני בן 27, שנורה למוות אמש בפיגוע כביש 90, סמוך לצומת בית הערבה שליד יריחו. אילן גדל בקונטיקט, שירת בהתנדבות בצה"ל וסיים במאי האחרון את לימודיו בקולומביה.

 

סאטמר פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד