כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
להרבות אהבה ואחווה

ראש הישיבה במכתב: "לא לגרום חלישות הדעת בפורים"

במכתב לקראת ימי הפורים כותב ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כי יש להיזהר בבין אדם לחברו לא לפגוע אחד בשני בפורים וכבר היו מעשים שלא נזהרו בזה ונענשו בעונשים גדולים אח"כ וימי הפורים נתקנו להרבות אהבה ואחווה. המכתב המלא

ראש הישיבה במכתב: "לא לגרום חלישות הדעת בפורים"
הגרי"ג אדלשטיין בפורים צילום: שוקי לרר\

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כתב במכתב לקראת ימי הפורים בו מעורר ראש הישיבה את הציבור שלא לגרום ביטול תורה אלא אדרבה חיזוק עסק התורה באהבה וכמובן שלא לפגוע אחד בשני.

לאחינו בני ישראל שיחי', שלו' ורב ברכה. מצינו בגמרא כי חודש אדר זה חודש של הצלחה בגשמיות, ומסתבר שגם יש סייעתא דשמיא להצלחה בכל העניינים הרוחניים, כי הוא זמן שיש מידת הרחמים מן השמים, וא"כ הרי כל אחד מבין שכדאי מאד לנצל את זה לעסוק יותר בתורה ולהוסיף יראת שמים ומידות טובות, וזכינו בס"ד בשנים האחרונות שאכשר דרא, ובהרבה מקומות נוהגים בימי הפורים כדרכה של תורה, ומרבים בעסק התורה בהיכלי התורה ובבתי המדרשות, מהם יראו וכן יעשו בכל מקום ומקום, כי באמת אין שום היתר של ביטול תורה בימים אלו, ואדרבה ימי הפורים הם זמן הראוי לחיזוק בעסק התורה, והוא מסוגל לזכות לעסק התורה באהבה, כמו שהיה בימים ההם".

ראש הישיבה מזהיר שלא לפגוע אחד בשני בימי הפורים: "גם צריך לדעת, כי ימי הפורים נתקנו להרבות אהבה ואחוה, ומשלוח מנות איש לרעהו, על כן יש ליזהר בימים אלו ביותר בהנהגה שבין אדם לחברו, וחלילה לא לגרום חלישות הדעת למישהו, וכבר היו מעשים ידועים שאלו שלא נזהרו בזה, נענשו אח"כ בעונשים גדולים מאד, ר"ל".

את מכתבו מסיים ראש הישיבה בברכה "יהי רצון שבזכות החיזוק בעסק התורה, וההנהגה במידות טובות, בימים מסוגלים אלו, נזכה אנחנו וכל בית ישראל, לבשורות טובות ישועות ונחמות, כמו שזכו אבותינו בימים ההם בזמן הזה".

הרב גרשון אדלשטיין פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד