ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
וזו התגובה

חגיגת הגו'בים והתפקידים של 'יש עתיד' נחשפת

שעות לפני ההצבעה על תקציב ההסתדרות הציונית לשנת 2023 גילו חברי ההנהלה חריגות תקציביות לטובת מחלקה שנשלטת בידי מפלגת 'יש עתיד'. בנוסף גילו החייאה של תפקיד עתיק שנגנז בשנות ה-60 

חגיגת הגו'בים והתפקידים של 'יש עתיד' נחשפת
יאיר לפיד נואם. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בהנהלת ההסתדרות הציונית הופתעו לגלות אתמול (שלישי) חריגות תקציביות לטובת המחלקה שבידי מפלגת 'יש עתיד'. בנוסף לכך, אפשרו את הקמתו לתחייה של תפקיד עתיק, נשיאת ההסתדרות הציונית, כדי לארגן תפקיד נוסף לאנשי מפלגתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד. 'יש עתיד' זכתה בתפקיד שלא אויש מאז שנות ה-60 במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות במוסדות הציוניים. כך חושפת העיתונאית שירית אביטן כהן ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח, מי שתזכה לאייש את התפקיד העתיק לראשונה מזה עשרות שנים היא טובה דורפמן, המטרה היא לפנות תפקיד ראש מחלקה בהסתדרות הציונית עבור גיל סגל, מנכ"ל הכנסת היוצא שמונה על ידי מפלגת 'יש עתיד' והוחלף על ידי 'הליכוד' בניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי.

הנהלת ההסתדרות הציונית התכנסה אתמול כדי להצביע על הצעת התקציב לשנת 2023. בהצעת התקציב שהגיעה לידי 'ישראל היום', מופיעה תוספת של 41 אלף דולר לתקציב כוח האדם ומנהל המחלקה להנצחת השואה של 'יש עתיד', העומד על כ-200 אלף דולרים בשגרה, בדומה ליתר חברי המחלקות.

יצוין כי טובה דורפמן שימשה בתפקיד יו"ר המחלקה בשנתיים האחרונות ללא שכר ובהתנדבות והיא הייתה צפויה לשמש בתפקיד הנשיאה בתנאים דומים. לטענת חברים בהנהלת ההסתדרות הובטח להם שתפקיד הנשיאה יהיה ללא עלויות שכר ואף ללא הבטחת קבורה בחלקת גדולי האומה. אך הם הופתעו לגלות תוספת נוספת של 41 אלף דולר שלטענתם מיועדת עבור הוצאות הלשכה של הנשיאה החדשה.

שירית אביטן מדווחת ב'ישראל היום' כי בין חברי ההנהלה נשמעה ביקורת לא מעטה על התנהלותה של סיעת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד. בין הייתר נאמר כי "צורת ההתנהלות הזו מוציאה שם רע לכל המוסדות הציוניים. אם ליש עתיד היה חשוב למנות נשיאה, מדוע הם לא דרשו לבצע זאת מייד עם חתימת ההסכם הקואליציוני לפני כשנתיים?".

לדברי המבקרים, "העיתוי של סבב המינויים והתוספות התקציביות בסמוך לחילופי השלטון, והצורך במינוי פעילים פוליטיים בתקנים שונים, מדיף ניחוח עז של ג'ובים". בעקבות כך חלק מהחברים בהנהלת הסתדרות הציונית הצביעו נגד התקציב השנתי של הארגון, לא לפני שדרשו לצמצם את התוספות.

מ'יש עתיד' נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "אנחנו גאים ושמחים על מינוי טובה דורפמן, אשר נבחרה בתמיכה חוצת מפלגה, לנשיאת ההסתדרות הציונית העולמית (תפקיד שאותו תעשה ללא שכר). הניסיון של טובה והמקצועיות שלה מהווים תרומה אדירה להסתדרות הציונית. דווקא בעת הזו יש חשיבות עצומה בחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות".

לגבי התקציב נמסר מ'יש עתיד': "כלל התקציבים של המחלקה יושקעו בהנצחת השואה והנגשת עדויות ניצוחי השואה לדור הצעיר, ופרויקטים נוספים".

יש עתיד יאיר לפיד ישראל היום ג'ובים ההסתדרות הציונית העולמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד