כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
היום הכי שמח בשנה

"'בית התבשיל' הוא השליח המושלם ביותר ל'מתנות לאביונים'"

שעות אחרונות של ערב פורים, הישורת האחרונה לפני שפורצת השמחה הגדולה, הסעודות, התחפושות. "כולם מתחפשים בפורים" אומר ל'בית התבשיל' יהודי שנאלץ להיעזר במשלוחי ארוחות חמות, "אבל הרעב לא מתחפש. הוא נשאר תמיד אותו הדבר, הטעם במיצי הקיבה, הבטן המקרקרת, הבושה והנחיתות, הפחד והחרדה מפני הבאות"

"'בית התבשיל' הוא השליח המושלם ביותר ל'מתנות לאביונים'"
סעודה בבית התבשיל צילום: מתוך אתר הארגון

שעה שכולנו נערכים לקראת היום הכי שמח בשנה, יש מאות משפחות, הורים וילדים, שמתקדמים לקראתו בדאגה, בתפילה שהוא לא יבליט עוד יותר את המצב הקשה אליו נקלעו שלא באשמתם, את ההבדל ביניהם לכל משפחה נורמטיבית שיש לה מישהו, אמא או אבא, שיעמוד ויבשל ויכין סעודת פורים לתפארת לכל בני הבית.

לחצו כאן להשתתפות במצווה החשובה>>>

כן, הם יודעים, שעה שבכל בתי ישראל יתכנסו סביב שולחן הפורים ויקיימו את מצוות 'משתה ושמחה' במטעמי החג המסורתיים, התבשילים והמטעמים, הם ייאלצו לשבת סביב שולחן קר, עם לחמניות וסלטים קנויים לכל היותר, כי האמא ל"ע שכבר יושבת כמה שבועות בבית החולים עם אחד מבני הבית, או מאושפזת בעצמה ל"ע, לא תוכל להעמיד סירי תבשילי חג.

המשפחות האלו, שמנסות אולי לשדר לסביבתן שהכול בסדר, הם יסתדרו, מתהלכות ברחובות ושווקי הפורים העליזים ממש לצידנו, כשבליבן מועקה נוראה, השעון של 'סעודת פורים' מתקתק, ולכאן בדיוק נכנסת מצוות 'משלוח מנות ומתנות לאביונים' שקבעו חז"ל בפורים במיוחד בשביל זה: כדי שכל יהודי יוכל לשמוח ביום הפורים, לשבת ליד שולחן ערוך ולקיים את מצוות היום, וכלשונו של ה'שולחן ערוך': "חייב לשלוח לחברו שתי מנות בשר או של מיני אוכלים".

הארגון היחיד מסוגו שיודע להסיר את המועקה מהמשפחות האלו, להביא את השמחה לבתיהן בדמות מארזי סעודות חג מבושלות ומוכנות, למזוג לסדר ולהגיש, הוא ארגון 'בית התבשיל' שברגעים אלו ממש משלים את היערכות הענק לקראת פורים הבעל"ט, במהלכו יחולקו אלפי סעודות! למאות משפחות נזקקות ואלפי ילדים רעבים.

מי שלא ראה את 'משלוח המנות' שמחלק 'בית התבשיל' בחג הפורים, לא יבין את גודל השמחה והאושר שהוא מביא עמו לכל בית אליו הוא מגיע.

מדובר במארז ענק המכונה בחיוך במסדרונות בית התבשיל 'מארז פורים המשולש', יען כי הוא כולל בתוכו לא פחות משלוש סעודות מלאות: סעודת ליל פורים, סעודת בוקר הפורים וסעודת חג הפורים, כשכל המנות עשויות ממיטב חומרי הגלם, בהשקעה ובשפע, בשר בקר, דגים אפויים ומבושלים, תוספות וקינוחים, מיני מתיקה ותשורות עבור כל בני המשפחה.

סעודות הפורים של בית התבשיל מחולקות בו ביום למאות ואלפי אביונים, הן בחדר האוכל המרכזי של בית התבשיל, והן בחלוקה ישירה ודיסקרטית לבתי הנזקקים בחג הפורים בו ביום, ביום שלישי י"ד אדר –  פורים דפרזים בכל רחבי הארץ, וביום רביעי ט"ו אדר – פורים דמוקפין בירושלים.

מגבית מתנות לאביונים עבור 'בית התבשיל' נמצאת כעת בעיצומה, בכל שכבות הציבור נענים לקריאתם של מרנן גדולי ישראל שליט"א להדר ולמסור את דמי ה'מתנות לאביונים' ל'בית התבשיל' המקיים ככתבן, בהידור מושלם, את דברי ה'משנה ברורה' (סימן תרצ"ד) "דלכתחילה צריך ליתן לאביון דבר הראוי ליהנות ממנו בפורים מאכל או מעות שיוכל להוציא בפורים".

המוני יהודים, זריזים המקדימים למצוות, מזדרזים למסור את תרומתם עוד לפני פורים ו'מזכים' את שליחי בית התבשיל 'להיות שליחיהם' במסירת המתנות לאביונים בו ביום, כפי שהורו לנו גדולי ופוסקי הדור זצוק"ל ויבלחט"א במכתבם למגבית פורים של 'בית התבשיל':

"שעיקר מצוות מתנות לאביונים לפי ציווי חז"ל הוא סעודת פורים, נמצא ש'בית התבשיל' אשר שולח את הסעודה בעצמה לאלפי האביונים – היא הצדקה המושלמת והמהודרת בפורים, וקיום מצוות מתנות לאביונים בהידור רב ובשלמות, כאשר בזכותם לא יישאר שום יהודי בישראל בחרפת רעב ל"ע בעיצומם של ימים אלו".

ראשי 'בית התבשיל' מציינים בפנינו כי עלותה של סעודת חג בודדת לאביון היא 36 ₪, כאשר עלותן של שתי המנות הדרושות לקיום 'מתנות לאביונים' (מיעוט רבים שניים, כפי שנפסק להלכה) היא 72 ₪. ל'בית התבשיל' ושולחים סעודת פורים למשפחה רעבה ומקיימים 'משלוח מנות ומתנות לאביונים' בשלימות ההידור כדברי גדולי ופוסקי הדור שליט"א.

לחצו כאן להשתתפות במצווה החשובה>>>

בית התבשיל פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד