ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
מאשימים את סין

ראש ה-FBI: מגפת הקורונה פרצה כתוצאה מדליפה במעבדת נגיפים

ראש הבולשת הפדרלית של ארה"ב, כריסטופר ריי, אמר כי ההערכה של הסוכנות בראש הוא עומד היא שמקורה של התפרצות הקורונה העולמית נמצא במעבדת הנגיפים שבעיר ווהאן, שבה מוחזקים למעלה מ-1500 סוגים של נגיפים שונים, לצורכי מחקר ופיתוח

ראש ה-FBI: מגפת הקורונה פרצה כתוצאה מדליפה במעבדת נגיפים
אבחון לנגיף קורונה במעבדה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ראש ה-FBI מעריך: מגפת הקורונה פרצה כתוצאה מדליפה במעבדת הנגיפים בעיר ווהאן הסינית. דבריו של ריי מייצגים את עמדת ה-FBI לבדו, והם סותרים עמדות שהשמיעו גופים אמריקאים אחרים עד כה. עם זאת, הטענות לגבי האפשרות שמקור המגיפה הוא במעבדה, נשמעו לאורך השנים האחרונות, ואף בוצעו בדיקות מעמיקות של שליחים מטעם ארגון הבריאות העולמי.

בסין הפנו את העיתונות האמריקאית בתגובה לדו"ח שפרסמה משלחת החוקרים של ארגון הבריאות העולמי שביקרה בווהאן וקבעה שהטענה שמקור המגיפה הוא בדליפה ממעבדת הנגיפים שבה מוחזקים למעלה מ-1500 סוגים של נגיפים שונים, לצורכי מחקר ופיתוח, לוקה ב"חוסר סבירות קיצוני". עם זאת, הדו"ח של ארגון הבריאות העולמי זכה בהמשך להתנערות של הארגון עצמו שטען כי הוועדה קבעה מסקנות נחרצות מבלי שהיו בידיה הפרטים המלאים, ולכן מדובר בנושא שעוד יהיה טעון בדיקה בהמשך.

בתקופה הראשונה שלאחר פרוץ מגפת הקורונה היה זה נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, שטען שמדובר במזימה סינית. טראמפ גם היה מכנה את הקורונה בכינוי 'המגיפה הסינית', ואמר שהעולם כולו עוד יתבע את סין על הנזקים העצומים שגרמה באמצעות המגיפה. בדבריו אתמול אישר ריי כי באף בי איי אכן סבורים שמדובר בדליפה מהמעבדה, אבל מדובר בדליפה שאירעה בשגגה ולא כחלק מאירוע מכוון. עם זאת, הוא מטיל על סין את האחריות להסתרה ולניסיון לטשטש את החקירות השונות שניהלו מדינות העולם בניסיון לאתר את מקור המגיפה.

קורונה סין FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד