ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
איראן במוקד

ברקע המתיחות בין המדינות: בכיר אמריקני יגיע היום לישראל

ראש המטות המשולבים הגנרל מארק מילי ינחת היום בישראל ויקיים סדרה של פגישות עם בכירים ישראלים. על הפרק: הסוגייה האיראנית. על פי מקור מדיני, מילי מתכנן לערוך פגישות גם עם גורמים שאינם ישראלים

ברקע המתיחות בין המדינות: בכיר אמריקני יגיע היום לישראל
שר הביטחון גלנט בפיקוד המרכז צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מארק מילי, צפוי להגיע היום (שישי) לישראל לביקור במהלכו ייפגש עם מספר בכירים ישראלים כך דווח בחדשות 13. לדברי גורמים ישראלים הביקור צפוי להתמקד במאבק המשותף של המדינות באיראן.

הגעתו של הבכיר האמריקני לישראל מגיעה במקביל למתיחות בין ירושלים לוושינגטון בשבועות האחרונים. הכעס האמריקני נסוב בין היתר על החלטת ישראל להכשיר ישובים, וכן סביב אמירתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לפיה יש "למחוק את חווארה". בתווך גם הביקורת של בכירים אמריקנים נגד הרפורמה במערכת המשפט.

הבכיר האמריקני יערוך פגישות עם שר הביטחון יואב גלנט, ראש המוסד רונן בר ובכירים נוספים. על פי מקור מדיני, מילי צפוי לקיים פגישות גם עם גורמים שאינם ישראלים. ביקורו של מילי מגיע בין היתר גם כהכנה לקראת ביקורו של שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שיגיע ארצה בקרוב.

בתוך כך, אמש דווח כי בימים האחרונים ערכו בכירים אמריקנים, בהם גם השגריר טום ניידס, שיחות עם בכירים בממשלה וגורמים דיפלומטיים, בעקבות ההתבטאות של השר סמוטריץ', זאת לאחר שדובר מחלקת המדינה האמריקנית תקף את ההתבטאות ודרש גינוי פומבי מראש הממשלה בנימין נתניהו.

המסר שהועבר מצד האמריקנים הוא שרה"מ נתניהו חייב לגנות ולהתנער מהדברים של סמוטריץ'. האמריקנים הזהירו באותן שיחות כי הם חוששים שאמירות מהסוג הזה יתורגמו למעשים, ויפגעו בהבנות שהושגו בפסגה בעקבה שבירדן.

למרות הדרישה האמריקנית, לפי שעה נתניהו בוחר לשתוק ולא לגנות את דבריו של סמוטריץ'.

ארה"ב בנימין נתניהו איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד