ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סרבני מילואים

טייסים נגד הרפורמה: "לא נדע אם לפעול"

טייסים במילואים נפגשו עם מפקד חיל האוויר תומר בר והביעו בפניו את החשש כי אם המהפכה המשפטית תעבור, הם לא יוכלו לדעת אם הפקודות שיקבלו הן בלתי חוקיות בעליל או לא. השיחה מגיעה על רקע האמירה של שר האוצר במהלך השבוע, לפיה צריך "למחוק את חווארה"

טייסים נגד הרפורמה: "לא נדע אם לפעול"
מפקד חיה"א תומר בר צילום: דובר צה"ל

מאות טייסים במילואים ונציגים של כל הטייסות בחיל האוויר נפגשו ביום שישי עם מפקד חיל האוויר תומר בר והביעו בפניו את החשש כי אם המהפכה המשפטית תעבור, הם לא יוכלו לדעת אם הפקודות שיקבלו הן בלתי חוקיות בעליל או לא, כך דווח בחדשות 12. השיחה הקשה מגיעה על רקע האמירה של שר האוצר סמוטריץ', לפיה צריך "למחוק את חווארה" אמירה עליה התנצל והבהיר כי הכוונה היתה למחוק את הטרור.

על פי הדיווח, מדובר בטיייסים ואנשי צוות אוויר פעילים במילואים, הם אלו שמבצעים את התקיפות בעזה ובסוריה, והם גם אלו שמתכוננים לתקיפה באיראן. בשיחה עם אלוף בר, הם ביקשו ממנו שיעביר את המסר שלהם הלאה.

מפקד חיל האוויר הקשיב לנציגים, הנוכחים בשיחה הגדירו אותה כמרגשת ואותנטית, כקבוצה שמדברת במילים קשות 'בתוך המשפחה'. האלוף תומר בר השיב כי יעביר את התמונה שהתגלתה לעיניו הלאה. גם הרמטכ"ל הרצי הלוי עודכן.

בעקבות השיחה ובמקביל אליה, מפקד חיל האוויר שלח מכתב לכל אנשי המילואים בחיל. במכתב הדגיש האלוף בר כי הוא מצפה מהם להמשיך ולהגיע לטייסות וליחידות, תוך שהוא מבהיר כי צה"ל וחיל האוויר פועלים "לפי אמות המידה המוסריות ועל פי ערכי ורוח צה"ל - ללא כל שינוי".

עוד כתב מפקד חיל האוויר: "חבריי, אתם המתנדבים לשירות מילואים פעיל לאורך זמן - מחויבים, מסורים, מקריבים למען מימוש המשימות הכבדות שעל כתפינו. האחריות המשותפת שלנו היא לשמור על יכולתו של חיל האוויר לעמוד במשימותיו, לשמור על לכידותו וכשירותו".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל מקיים הערכת מצב מתמשכת ושיח פיקודי לנוכח האירועים האחרונים ולאור המשימות הביטחוניות הרבות והכשירות הנדרשת מצה"ל. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי הנחה את חברי פורום המטה הכללי לקיים שיח פיקודי, כל מפקד ביחידתו. הרמטכ"ל הדגיש כי הוא ער לשיח הציבורי והמחלוקת, אך לא יאפשר פגיעה ביכולתו של צה"ל לממש את הגורלית שבמשימות - שמירה על בטחון המדינה".

עוד נמסר מדובר צה"ל: "ראש המטה הכללי התייחס לאחרונה פומבית למחלוקת הקיימת בחברה הישראלית והדגיש את החשיבות שבשמירת צה"ל מחוץ לכל מחלוקת. צה"ל הוא צבא העם בו משרתים בעלי דעות שונות, בסדיר ובמילואים, ואחדות המטרה חיונית ביכולתו וכשירותו של צה"ל לעמוד במשימותיו".

הכתב הצבאי אלון בן דוד כתב: "מתקרב הרגע שבו הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר יצטרכו להודיע לראש הממשלה שחיל האוויר לא כשיר למלחמה. בלי חיל אוויר אין מדינת ישראל. ככה פשוט".

 

סרבנים סרבנות טייסים חווארה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד