ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הרוסים לא יאהבו את זה

עם מטוסי F-16: טייסים אוקראינים נמצאים בארה"ב לצורך הערכת אימונים

שני טייסים אוקראינים נמצאים בארה"ב לצורך הערכת זמן לגבי אימונים על מטוסי תקיפה, כולל מטוסי F-16. הגעתם של שני הטייסים היא הפעם הראשונה שטייסים אוקראינים נסעו לארה"ב כדי לבדוק את כישוריהם על ידי צבא ארה"ב

עם מטוסי F-16: טייסים אוקראינים נמצאים בארה"ב לצורך הערכת אימונים
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

שני טייסים אוקראינים נמצאים כעת בארצות הברית ועוברים הערכה כדי לקבוע כמה זמן ייקח להכשיר אותם להטיס מטוסי תקיפה, כולל מטוסי קרב F-16, כך לפי שני פקידי קונגרס ובכיר אמריקאי ששוחחו עם רשת NBC.

כישוריהם של האוקראינים נבדקים בסימולטורים בבסיס צבאי אמריקאי בטוסון, אריזונה, אמרו הגורמים הרשמיים, וייתכן שיצטרפו אליהם עוד טייסים נוספים בקרוב.  הרשויות בארה"ב אישרו להביא עד 10 טייסים אוקראינים נוספים לארה"ב להערכה נוספת כבר החודש, אמרו הגורמים הרשמיים.

הגעתם של שני הטייסים הראשונים היא הפעם הראשונה שטייסים אוקראינים נסעו לארה"ב כדי להעריך את כישוריהם על ידי מאמנים אמריקאים. גורמים רשמיים אמרו שלאימון והבדיקה יש מטרות תאומות: לשפר את כישורי הטייסים ולהעריך כמה זמן עשויה להימשך תוכנית אימונים נכונה.

"התוכנית עוסקת בהערכת היכולות שלהם כטייסים כדי שנוכל לייעץ להם טוב יותר כיצד להשתמש ביכולות שיש להם", אמר גורם בממשל. שני בכירים בממשל הדגישו כי לא מדובר בתוכנית אימונים ואמרו כי האוקראינים לא יטיסו אף מטוס במהלך שהותם בארה"ב.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקש מארה"ב שוב ושוב מטוסי F-16, אך הנשיא ג'ו ביידן התנגד לבקשות עד כה. בראיון לחדשות ABC בחודש שעבר, אמר ביידן כי אוקראינה אינה זקוקה למטוסי F-16 בשלב זה, והוסיף כי זה מבוסס על עצתו של הצבא האמריקני. "אני שולל את זה בינתיים", אמר כשנשאל אם ישלח אי פעם מטוסי F-16 לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב מטוסי קרב f16

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד