כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
רוצה בתבוסה הרוסית

ראש ממשלת לטביה: "עניין של זמן עד שיתנו לאוקראינה מטוסי קרב"

ראש ממשלת לטביה אמר כי הוא לא רואה סיבה שהמערב לא יספק מטוסי קרב לאוקראינה. "אם האוקראינים צריכים מטוסי קרב, הם צריכים לקבל אותם. הם הוכיחו שוב ושוב שהם לומדים במהירות להפעיל ציוד חדש"

ראש ממשלת לטביה: "עניין של זמן עד שיתנו לאוקראינה מטוסי קרב"
אילוסטרציה צילום: unsplash

ראש ממשלת לטביה אמר שזה רק עניין של זמן עד שהמערב יספק לאוקראינה מטוסי קרב. ארטורס קרישאניס קריש תומך בגלוי באוקראינה והכריז שהמלחמה צריכה להסתיים בתבוסה של רוסיה  .

הוא אמר אתמול שאם ללטביה היו מטוסי קרב או טנקים, הוא היה נותן אותם לאוקראינה - שחייליה הוכיחו שהם מבינים במהירות כיצד להפעיל ציוד חדש. "אני לא רואה סיבה שהמערב לא יספק מטוסי קרב. אם האוקראינים צריכים מטוסי קרב, הם צריכים לקבל אותם. הם הוכיחו שוב ושוב שהם לומדים במהירות להפעיל ציוד חדש", אמר בראיון לדר שפיגל.

אספקת מטוסי קרב חדשים נחשבת למשימה קשה יותר מזו של טנקים בשל המורכבות המוגברת והקושי באימונים ובתחזוקה הכרוכים בכך. הוא גם הוסיף כי ארצו נושאת באחריות לסייע לאוקראינה 'להשיג את מטרותיה' בניצחון במלחמה, וכבר נתן לזלנסקי טילים, מסוקים, מדים ותרופות.

בשנה שעברה הביעו חברי פרלמנט לטביים את דעתם על פוטין והכריזו על רוסיה כ"נותנת חסות ממלכתית לטרור", ותיארו את מלחמתה באוקראינה כ"רצח עם ממוקד נגד העם האוקראיני".

 

מטוסי קרב מלחמת אוקראינה רוסיה לטביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד