כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
סכנה כאן בונים

טקס זיכרון לזכרם של תושבי ירושלים שנהרגו באתרי בנייה

ביוזמת ארגונים שונים התקיים בירושלים טקס לזכרם של פועלי בנין שנהרגו. באירוע לקחו חלק עשרות משתתפים, ביניהם אנשי ציבור, משפחות שיקיריהם נהרגו במהלך עבודתם, עובדי בניין ופעילים חברתיים

טקס זיכרון לזכרם של תושבי ירושלים שנהרגו באתרי בנייה
טקס הזכרון באתר בניה צילום: דור פזואלו

היום (שני) התקיים טקס זיכרון לזכרם של העובדים איציק הורוביץ וסאמח אלקוואסמי, תושבי ירושלים אשר נהרגו בימים האחרונים במהלך עבודתם באתרי בנייה בעיר.

האירוע הוא ביוזמת הארגונים מעגלי צדק וכולנא ירושלים והוא התקיים באתר הבנייה ברחוב טשרניחובסקי בירושלים, בו נהרג סמאח ביום חמישי האחרון. באירוע לקחו חלק עשרות משתתפים, ביניהם אנשי ציבור, משפחות שיקיריהם נהרגו במהלך עבודתם, עובדי בניין ופעילים חברתיים.

חבר הכנסת חילי טרופר, חבר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אמר במהלך הטקס: "העיר ירושלים מלאה דמים. הנביא מיכה מבקר את מי שבונה את ירושלים על הגב של החלשים. אנחנו מוקסמים מהבנייה ומהערים המתפתחות, אבל פעמים רבות בין האבנים ובתוך הבטון יש דם של אנשים. הטקס הזה הוא הזדמנות בשבילנו לעצור כדי לזכור את מי שאיבדנו וכדי לזכור שעלינו לעבוד הרבה יותר קשה כדי שלא יהיו עוד עובדים שיאבדו את חייהם".

תפילה על העוסקים בבנין: צילום דור פזואלו

מוחמד, עובד באתר הבנייה במקום וחבר של סאמח סיפר: "הוא היה בן אדם מאוד שמח וכל הזמן ידע לחייך. זה הפסד גדול לנו ולכל הצוות של העובדים, אנחנו מקווים שסמאח הוא ההרוג האחרון בתאונות כאלו. תודה לכולם שבאתם, אנחנו שמחים לראות אתכם כאן איתנו".

סוזן סייד, פעילה בארגון כולנא ירושלים ובת משפחתם של העובדים אחמד סיאד וגאזי אבו סביתאן שנהרגו יחד בתאונת עבודה בתל אביב לפני מספר חודשים, סיפרה: "את המספרים כולנו יודעים. אבל צריך לזכור שכל עובד הוא ייחודי עם משפחה וחלומות משלו. אחמד עבד בבנייה כדי לממן את התואר של אשתו כדי שתוכל להשכיל ולהצליח, ראזי עבד כי חלם לחסוך לבית משלו. את החלומות שלהם הם כבר לא יוכלו להגשים".

כרמית פיינטוך, ראש קהילת אילנא דחיי בירושלים, אמרה: "לכל איש יש שם אבל גם לכל איש יש פנים, אני רוצה לבקש מכולנו לזכור את פני ההרוגים ואת גודל האובדן. לא יכול להיות שכסף יותר יקר מחיים. זה לא מפגע טבע אלא זו אחריות שלנו, כקוני בתים וכאזרחים, למנוע את ההרוגים הבאים".

"בכל חמישה ימים נהרג עובד בישראל" אמר במהלך הטקס אריאל שורץ שמוביל את המאבק בתאונות עבודה בארגון מעגלי צדק. "אלו לא תאונות אלא סדר עדיפויות בעייתי שלא לוקח את חיי העובדים בחשבון. על ממשלת ישראל לקדם מדיניות שתדאג לשלום העובדים על ידי הטלת האחריות על הבטיחות על הקבלנים והיזמים, על ידי הגדלת מספר הפקחים ועל ידי הגברת החקירה והענישה בתחום".

אתרי בנייה ירושלים טקס אזכרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד