י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
איראן והסכמי אברהם במרכז השיחות

דרמר והנגבי נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי בוושינגטון

בפורום האסטרטגיה "לשם" נועדו השר דרמר, ראש המל"ל הנגבי עם יועץ הנשיא לענייני ביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. במרכז הפגישה: איראן והרחבת הסכמי אברהם

דרמר והנגבי נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי בוושינגטון
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

כנס פורום האסטרטגיה "לשם" נערך הלילה (שלישי) בוושינגטון, ועסק באיראן. בכנס השתתפו יועץ הנשיא לענייני ביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי. במהלך הכנס דנו המשתתפים בהתקדמות תוכנית הגרעין באיראן, על המשך השותפות הביטחונית בין ישראל לארה"ב, ועל שיתוף פעולה למניעת הישג גרעיני מאיראן.

מהבית הלבן נמסר: "הנציגים המשתתפים בחנו בדאגה משמעותית את התקדמות תוכנית הגרעין של איראן, ואישרו את מטרתם ההדדית לשפר עוד יותר את השותפות הביטחונית ארוכת השנים בין ישראל לארה"ב. בהקשר זה, גורמים רשמיים התחייבו להגביר את התיאום באמצעים למניעת השגת נשק גרעיני על ידי איראן, וכן להרתיע עוד יותר את פעילותה האזורית העוינת".

עוד נאמר בהודעת הבית הלבן: "בנוסף, הנציגים סקרו את התרגילים הצבאיים המשותפים האחרונים בין שני הצבאות, וקיבלו בברכה את ביקורו של מזכיר ההגנה לויד אוסטין בישראל בהמשך השבוע".

בנוסף נמסר כי נבחנו המאמצים להעמיק את ההשתלבות הביטחונית והפוליטית של ישראל במזרח התיכון, באמצעות הסכמי אברהם, פורום הנגב, ופורמטים נוספים כמו I2U2, שותפות ישראלית-ערבית-אמריקנית בה מעורבת גם הודו.

בסוף ההודעה נטען כי סאליבן הדגיש את "המחויבות הבלתי מעורערת" של הנשיא ג'ו ביידן לביטחון ישראל "כפי שבאה לידי ביטוי בהצהרת השותפות האסטרטגית בין ארה"ב לישראל" שנחתמה במהלך ביקור הנשיא במדינה במהלך חודש יולי האחרון.

צחי הנגבי ארה"ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד