י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המושל שלח ברכה

צפו: ילדי אוקראינה ששבו לביתם, בריקוד מיוחד לפורים

ילדי ויניצה שבאוקראינה חוגגים פורים בעיר שמנסה לחזור לעצמה תוך כדי המלחמה, בסיוע של הרב שאול הורוביץ, מנהל בית חב"ד בויניצה. טילים רק לפני מספר חודשים טילים רוסיים פגעו בלב העיר ויניצה קרוב לבית חב"ד

צפו: ילדי אוקראינה ששבו לביתם, בריקוד מיוחד לפורים
הילדים בריקוד צילום: באדיבות המצלם

טילים רוסיים פגעו בלב העיר ויניצה לפני מספר חודשים, באזור בו מתגוררים רבים מבני הקהילה היהודית קרוב מאד לבית חב"ד. היהודים המתגוררים במקום לא נפגעו בניסי ניסים.

הטילים הרוסיים פגעו ביולי האחרון בבניין משרדים וכמה בנייני מגורים בויניצה, והביאו למותם של עשרות תושבים, והשאירו שובל של עשן והרס רב עם יותר מ-100 פצועים. מתנדבים מבית חב"ד עברו מדלת לדלת כדי לוודא ששלומם של אנשי הקהילה היהודית טוב. הקהילה היהודית חילקה חבילות מזון רבות לפליטים, חלקם שוכנו בבית הספר 'אור אבנר'.

היום חגגו בריקוד מיוחד ילדי ויניצה פורים בעיר שמנסה לחזור לעצמה תוך כדי המלחמה, בסיוע של הרב שאול הורוביץ, מנהל בית חב"ד בויניצה יחד עם רעייתו, חנה הדסה. אחד המשתתפים סיפר כי הרב הורוביץ פשוט החזיר להם את החיים, "היה כל כך קשה עם כל המלחמה הזאת, הרב הורוביץ לא רק שלא השאיר אתנו לבד, גם בימים הכי קשים עם טילים שעפו עלינו הרב היה כאן בשבילינו, הוא פשוט החזיר לנו את החיים".

גם מושל ויניצא ציין את פורים, המושל סרגיי ברזוב שלח אגרת ברכה לרגל חג הפורים לקהילה. איגור אלכסנדביץ, אחראי על הדתות בעיר הקריא את הברכה.


חב"ד ויניצא הרב הורוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד