י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שבוע וחצי אחרי הפיגוע בחווארה

בפעילות צה"ל בג'נין: שישה חוסלו בהם רוצח האחים יניב הי"ד

במהלך פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין חוסל המחבל שרצח את האחים יניב הי"ד בפיגוע בחווארה לפני כשבוע וחצי. בנוסף, חוסלו עוד חמישה מחבלים במהלך חילופי האש מול הכוחות. הוריהם של הלל ויגל הי"ד מסרו: "אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר"

בפעילות צה"ל בג'נין: שישה חוסלו בהם רוצח האחים יניב הי"ד
הפעילות בג'נין צילום: דובר צה"ל

בפעילות כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בצפון השומרון חוסלו שישה מחבלים, בהם המחבל עבד אל-פתאח חרושה, בן 49, שרצח לפני כשבוע וחצי בפיגוע הירי בחווארה את האחים הלל ויגל יניב הי"ד בפיגוע, מהר ברכה.

אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל הי"ד, הגיבו לחיסול המחבל: "בתוך יום הפורים קיבלנו את ההודעה על חיסולו של המחבל הנתעב. אנו מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים".

ההורים הוסיפו: "אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על חיסול המחבל: "לוחמי צה"ל, השב"כ והימ"מ חיסלו היום את המחבל המתועב שרצח בדם קר את שני האחים המקסימים הלל ויגל יניב ז"ל. לוחמינו האמיצים פעלו באופן כירורגי בלב מאורת המרצחים. אני משבח אותם ושולח איחולי החלמה לפצועים מקרב כוחותינו. כפי שאני חוזר ואומר, פעם אחר פעם: מי שיפגע בנו - דמו בראשו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה לפעולת הימ"מ בג'נין: "משבח את ימ"מ, משמר הגבול ואת כל חיילי צה"ל הגיבורים על חיסולו של המחבל המתועב מחווארה שרצח את הלל ויגל יניב הי״ד. אני מבקש לשלוח רפואה שלמה ללוחמים הגיבורים שנפצעו בפעולה. ידע כל מחבל שירים את ידו לפגוע ביהודים בארץ ישראל שדמו בראשו".

במקביל הורה השר בן גביר על תגבור כוחות משטרת ישראל ברחבי הארץ.

במהלך הפעילות, נפצעו 2 לוחמי ימ"מ באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. עדכון נמסר למשפחותיהם. אחד מהפצועים שפונה לרמב"ם שוחח עם אשתו בטלפון, ואמר לה שמצבו טוב. מקורות פלסטיניים מסרו כי אחד המחוסלים בחילופי האש במחנה הוא בנו של מזכיר הפת"ח בג'נין, עטא אבו רמילה שנחשב לאחד הגורמים הקיצוניים ביותר בפת"ח כלפי לישראל ולאחד ממחוללי ומעודדי הכאוס השלטוני בג'נין ובמחנה הפליטים בעיר.

יצוין כי הפעילות של צה"ל בג'נין מגיעה לאחר כחודש וחצי בו לא נכנסו כוחות לעיר. בתוך כך דווח כי, ילדיו של המחבל מחווארה נעצרו בשכם. 

הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל כיתרו בית של פלסטיני בג'נין ושיגרו טילי כתף לעבר הבית המכותר בג'נין. בעקבות כך, הבית הופצץ וקרס. בחילופי אש שהתפתחו במקום נפצע לפחות פלסטיני אחד.

במקביל, פעלו כוחות צה"ל ושב"כ בשכם למעצר שני בניו של המבוקש, חאלד ומחמד חרושה, החשודים בתכנון וביצוע הפיגוע. השניים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

ג'נין צה"ל חווארה יגל יעקב יניב הלל מנחם יניב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד