ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
'רוסיה היא לא פוטין'

בלוגר רוסי ירצה יותר משמונה שנים בכלא בגלל פוסטים

דמיטרי איבנוב בלוגר אנטי-קרמלין שנמצא בכלא אומר כי 'רוסיה לא של פוטין. הוא קיבל שמונה שנות מאסר. הקרמלין העביר בשנה שעברה חוק שיאפשר לכלוא עיתונאים שיפיצו "מידע שלא ימצא חן בעיני הקרמלין על הצבא ועל המלחמה באוקראינה

בלוגר רוסי ירצה יותר משמונה שנים בכלא בגלל פוסטים
אילוסטרציה צילום: unsplash

פעיל אנטי-קרמלין שנכלא בשל פוסטים ברשתות חברתיות המבקרים את הפלישה לאוקראינה אמר לרשת 'סקיי ניוז' כי "רוסיה היא לא פוטין". דמיטרי איבנוב, שהקים באוניברסיטה שלו ערוץ טלגרם לסטודנטים, הורשע בבית משפט במוסקבה בהפצת מידע מוטעה על הצבא.

בשנה שעברה, הקרמלין העביר חוק שאסור לפרסם מידע כוזב על המלחמה באוקראינה. החקיקה שימשה כדי להעמיד לדין אנשים שסטו מהקו הרשמי של הממשלה לפיו מדובר ב"מבצע צבאי מיוחד". בשיחה לפני גזר הדין אמר איבנוב "אתה חייב להבין שרוסיה היא לא פוטין. לא הצבענו לו והוא לא שאל אותנו עם להתחיל במלחמה הזו עם השכנים הקרובים ביותר שלנו".

"אני יודע שעשרות מיליוני אנשים כאן ברוסיה מתנגדים למלחמה הפושעת הזו. לרבים מאיתנו יש חברים וקרובי משפחה באוקראינה ואנחנו מרגישים את הכאב שלהם". איבנוב אמר שהמלחמה היא "טרגדיה גדולה עבור העם האוקראיני", אך היא גם "טרגדיה עבור הרוסים".

הוא קרא לשלום, תקף את "הסבל תחת דיקטטורה", ואמר שהיום הוא "רגע אפל בהיסטוריה שלנו, אבל הרגע האפל ביותר הוא תמיד הזריחה הראשונה". איבנוב הואשם על מספר פוסטים ברשתות החברתיות בערוץ הטלגרם שלו שכינו את הקמפיין של רוסיה באוקראינה "מלחמה" ופרסמו כי כוחות רוסים שתוקפים אזרחים ותשתיות אזרחיות באוקראינה.

הפוסטים האשימו גם את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה בפרברי קייב בוצ'ה ואירפין, ובפגיעה בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה. איבנוב, סטודנט לשעבר מאוניברסיטת לומונוסוב מוסקבה, גם לא יוכל להיות באינטרנט במשך ארבע שנים לאחר שחרורו.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד