ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הועלתה הכוננות בדגש על י-ם

העולם מגנה את חיסול ששת המחבלים בג'נין; חשש מפיגועי נקם

אחרי חיסול ששת המחבלים בג'נין ובהם רוצחם של האחים יניב הי"ד בחווארה, מדינות העולם המוסלמי ירדן ומצרים מגנות את 'הפלישה' הישראלית למחנה הפליטים. בתוך כך, המפכ"ל הורה על הגברת הנוכחות והערנות המשטרית באזורים המועדים מחשש לפיגועי נקם בטווח הקרוב

העולם מגנה את חיסול ששת המחבלים בג'נין; חשש מפיגועי נקם
מבצע צבאי בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

במהלך המבצע אתמול (שלישי) בג'נין חוסלו ששה מחבלים מירי כוחות הביטחון, אחד מהם הוא מבצע הפיגוע בחווארה שרצח את האחים הלל יעקב ויגל מנחם יניב הי"ד מהר ברכה.

ירדן מיהרה לגנות את "פלישת הכוחות הישראליים המתמשכות לערים הפלסטיניות הכבושות והאחרונה שבהם התוקפנות על העיר ג'נין". בהודעה מטעם משרד החוץ הירדני נכתב כי יש לעצור את ההסלמה והמבצעים נגד העם הפלסטיני באופן מיידי, "המשך המבצעים האלו יוביל לעוד הידרדרות המצב והרחבת מעגל האלימות ויכשיל את המאמצים להשיג רגיעה".

עוד נכתב בהודעה כי "יש לעצור את הפעולות החד-צדדיות הישראליות הלא חוקיות ולהתגייס באופן רציני לעבר משא ומתן יעיל שיגשים שלום צודק ומלא שיסיים את הכיבוש ובסופו תוקם מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".

גם מצרים פרסמה גינוי ל"פלישת הכוחות הישראליים למחנה הפליטים ג'נין". בהודעה מטעם משרד החוץ המצרי נכתב כי מצרים מגנה את מדיניות הפלישות הישראליות החוזרות ונשנות שמובילות למותם של פלסטינים ולהרס בתים, מדובר בהפרה ברורה של החוק הבינלאומי באופן שמזהיר מפני הידרדרות מסוכנת של המצב הביטחוני בשטחים הפלסטיניים הכבושים".

עוד נכתב כי מצרים קוראת לכל הצדדים הבינלאומיים "ובראשם ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי וחברות מועצת הביטחון של האו"ם לשאת באחריות ולשים סוף לפעולות החד צדדיות, יש להוביל לשיח רציני ובונה שיוביל לפתרון שתי המדינות".

תוגברה הערנות והנוכחות המשטרתית בירושלים

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הנחה על הגברת ערנות נוכחות ובולטות בירושלים, באזור קו התפר והיישובים המעורבים.

חשוב לציין כי משטרת ישראל מתוחה בימים אלה בשורה ארוכה של משימות בכדי לאפשר לציבור הרחב לחגוג את חופשת חג הפורים בבטחה בכל רחבי הארץ.

חיסול מחבלים חווארה הלל מנחם יניב יגל יעקב יניב מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד