ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
מטחנת בשר

הרוסים איבדו כ-30,000 חיילים בעיר בחמוט

בבריטניה מעריכים כי 30,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו בקרב על העיר בחמוט שבמזרח אוקראינה. ההרוגים כוללים אלפי שכירי חרב של כוח וגנר שנהרגו בעיר. מאז תחילת הלחימה, כ-90% מאוכלוסייתה ברחה

הרוסים איבדו כ-30,000 חיילים בעיר בחמוט
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מאז החל בקיץ שעבר הקרבות בעיר בחמוט שבאוקראינה, כ-30,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו, כך אומרים גורמים במערב ל-BBC. המחיר של ניסיון כיבוש העיר הוא מחריד, אך את פוטין זה לא מעניין. ההרוגים כוללים אלפי שכירי חרב של כוח וגנר הידוע לשמצה שגייס לשרותיו אלפי אסירים כבדים מבתי הכלא ברוסיה תמורת שחרור לאחר חצי שנת שירות, אם יישארו בחיים.

העיר לא נחשבת אסטרטגית, אך אוקראינה לא מוכנה לוותר. אחרי יותר משישה חודשים של לחימה מחרידה, עתידה של בחמוט עדיין תלויה על הכף. מאז תחילת הלחימה, כ-90% מאוכלוסייתה לפני הפלישה ברחה, לפני המלחמה התגוררו בעיר 70,000 איש.

גם אם היא תיפול בידי רוסיה דבר שעדיין עלול לקחת זמן ואינו מובטח, רוסיה הרוויחה מעט והפסידה הרבה, כך אומרים גורמים במערב. עבור אוקראינה, אמר פקיד אחד, "הקרב על בחמוט הוא הזדמנות ייחודית להרוג הרבה רוסים".

גם צבא אוקראינה שילם מחיר כבד, אם כי גורמים במערב דוחים נתונים של שר ההגנה של רוסיה. בהצהרה שפרסם שר ההגנה סרגיי שויגו, נאמר כי אוקראינה איבדה 11,000 חיילים בפברואר בלבד. אך גורמים מערביים אומרים כי הם "לא מזהים את המספרים של מר שויגו".

לעומת זאת, הם מאמינים שקבוצת שכירי החרב של וגנר, שהובילה את הניסיון של רוסיה לכבוש את בחמוט, חסרה כוח אדם וציוד. הבוס של וגנר יבגני פריגוז'ין האשים את הצבא הרוסי בכך שלא סיפק את התחמושת שוגנר צריכה כדי לכבוש את העיר.

הרוגים ופצועים מלחמת אוקראינה רוסיה קרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד