כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מסתובבים עם מזומן

הבריטים קונים פגזים בשוק השחור עבור האוקראינים

חיילים בריטים סורקים מדינות בחיפוש איטנסיבי אחר פגזי הוביצר עבור האוקראינים. חיילים מיחידות מיוחדות יחד עם קציני מודיעין ופקידי משרד החוץ מחפשים במדינות שיש להן פגזים של 122 מ"מ הוביצרים סובייטיים

הבריטים קונים פגזים בשוק השחור עבור האוקראינים
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

צוות של חיילי כוחות מיוחדים בריטיים מוביל מרוץ חשאי נגד הזמן כדי להבטיח מלאי ארטילריה לאוקראינה. פרטי המבצע נחשפים ימים ספורים לאחר שוולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, אישר כי: "ארטילריה היא הדבר מספר אחת שאנו צריכים. גם מערכות וגם תחמושת, פגזים בכמויות גדולות".

במסגרת התוכנית החשאית, קבוצה של 12 חיילים בליווי קציני מודיעין ופקידי משרד החוץ בדקו מדינות שידועות כמחזיקות מלאי של פגזים של 122 מ"מ עבור הוביצרים שיוצרו על ידי ברית המועצות.

ה'דיילי אקספרס' מדווח כי הם החיילים הבריטים מתחזים לסוחרי נשק ונושאים "כמויות נכבדות של מזומן". הם תיאמו פגישות עם מתווכי כדי לקנות מהשוק השחור. הם עובדים בקבוצות קטנות של שניים ושלושה בלבד, המשימה הביאה אותם למדינות כמו אנגולה ומצרים ועד ירדן, קזחסטן ואפילו וייטנאם. מקורות מסרו לעיתון כי לאחרונה הם מצאו פצצות הרבה יותר קרוב לבית, באירופה, אם כי הם לא חשפו איזו מדינה.

שיטה אחת היתה עם מתווך רומני, ללא אזכור אוקראינה, כדי לקנות פגזים ממפעלי פצצות בפקיסטן בבעלות ממשלת פקיסטן - שנוסדו במקור ב-1951 בשיתוף פעולה עם בריטניה, תוך שימוש במהנדסים בריטיים. הבריטים הקימו גשר אווירי לא רשמי שהעביר עשרות אלפי פגזים על ידי מטוסי תובלה של חיל האוויר הבריטי מבסיס האוויר נור חאן בפקיסטן לנמל התעופה הבינלאומי קלוז' ברומניה. 

אוקראינה יורה בסביבות 100,000 פגזים בחודש, בעוד שרוסיה, לעומת זאת, יורה בממוצע 23,000 פגזי ארטילריה מדי יום, יותר מ-600,000 בחודש, כך לפי מפקד בעלות הברית של נאט"ו אירופה, גנרל צבא ארה"ב כריסטופר קאבולי. כוחות אוקראינים יורים יותר טילים בחודש אחד ממה שמדינות נאט"ו יכולות לייצר בשנה.

מלחמת אוקראינה רוסיה שוק שחור פצצות מרגמה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד